Daca petreci mult timp urmarind toate persoanele care se considera “guru” in SEO si marketing online, este posibil sa fi auzit multime de tehnici si strategii mentionate ca fiind „bune pentru SEO”, insa niciuna explicata pentru a putea sa o pui in practica si de cele mai multe ori toate aceste strategii SEO mai mult de incurca decat te descurca.
Ce inseamna articolele SEO in procesul de optimizare site de fapt?
Iti va garanta cineva cele mai ravnite locuri din rezultatele afisate in prima pagina a Google? Nu, sau cel putin nu o firma SEO serioasa, care are suficienta experienta sa stie ca procesul in SEO factorii de ranking pot fi volatili, lupta pentru suprematie in Topul Google trebuie dat pe mai multe fronturi si sunt destul de multe aspecte pe care nu le poti controla, inclusiv activitatea SEO a competitiei.
Dupa cum s-a dovededit in ultimii ani, pasii necesari care trebuie urmati pentru pozitii bune in Google, nu se rezuma doar la optimizarea continutului site-ului, acesta fiind doar o piesa dintr-un puzzle mult mai mare.
Ce inseamna „site optimizat” din perspectiva motorului de cautare?
Din perspectiva unui creator de continut, stii ca doresti de la un articol SEO sa ofere relevanta unui anume subiect si asta inseamna ca un cuvant cheie sau o expresie mai lunga sa fie predominanta, ceea ce va oferi mai multa relevanta a acelui continut text atunci cand cineva cauta cuvinte cheie legate de acel subiect, fara ca repetitia acelui cuvant sau expresii sa fie plasat vizibil cu acest scop sau deranjant pentru cel care citeste un articol.
Agentiile si firmele SEO se folosesc optimizare pentru a crea o conexiune intre potentialii cumparatori sau clienti a unui serviciu cu o anumita pagina web sau un site al unei companii.
Afiliatii si bloggerii utilizeaza tehnici SEO pentru a atrage in mod organic cititorii cu intrebari si raspunsuri cat mai relevante despre orice nisa specifica a bloggerului.
Ce este sigur este ca daca doresti sa iti promovezi produsele, serviciile sau afacerea pe internet prin content marketing si articole SEO, vei dori ca cineva sa il citeasca si sa fie condus catre site-ul businessului tau.
Cu toate acestea din perspectiva unui motor de cautare, site-urile trebuie sa castige acea ravnita pozitie de top la afisarea rezultatelor pentru cautarile organice si vei putea observa asta analizand si comparand acele site-uri din prima pagina cu cele din pagini secundare.
Cert este ca site-urile cu clasamente de top sunt cele care raspund nevoilor celor care cauta acele expresii. De cele mai multe ori ele au o relevanta ridicata pentru anumite expresii, beneficiaza de o incredere aparte a publicului si sunt autoritare in domeniul lor. Acestea nu sunt calitati care pot fi intuite si dobandite prin densitatea de cuvinte cheie a unui site, motiv pentru care unul dintre cele mai mari motoare de cautare precum Google investesc extrem de mult timp si bani in dezvoltarea de tehnologie si algoritmi pentru a masura reputatia unui site printre internauti.
In concluzie, pur si simplu in 2020 nu este suficient sa utilizezi doar cuvintele potrivite. Trebuie sa ai indeplinesti un cumul de factori care construiesc o buna reputatie pentru a sprijini acele pozitii de top.
Factorii de ranking SEO off page de luat in considerare
Cateva bune practici SEO sunt legate de modul in care o firma SEO iti creaza continutul: corectitudinea informatiilor, prezentarea avantajelor si beneficiilor clientului de pe urma produselor si serviciilor, densitatea cuvintelor cheie, numarul de link-uri catre o pagina, lungimea continutului si modul in care sunt folosite intertitlurile, optimizarea imaginilor sau a videoclipurilor, titlul care poate atrage un numar cat mai mare de clickuri.
Exista si alti factori care traiesc o viata de “culise” mai putini importanti, cum ar fi varsta domeniului si corectitudinea in care este optimizata o structura de site sau chiar si codul de programare in care este scrisa platforma pe care ruleaza un site. Totusi, pana la urma fiecare dintre acesti cativa factori sunt mici, dar impreuna ofera acea relevanta de care vorbeam mai devreme si care nu pot fi ignorati.
Exista unii factori care nu tin de optimizarea site-ului, iar aceia tine de SEO off page.
Acesti factori de ranking off page se bazeaza pe relatia construita intre site-ului afacerii tale cu alte site-uri de pe internet si cu utilizatorii finali care doresti sa ii convertesti in clienti. Unii dintre factorii luati in considerare in SEO off page includ:
-
Mentiuni sau semnale sociale in retelele sociale
-
Numarul linkurilor catre site de pe alte site-uri
-
Mentiuni ale brandului unde acesta este scris, dar pe care nu exista un link
-
Bookmarks si aparitii pe alte site-uri agregatoare de continut, adica acele site-uri care preiau continutul original si in distribuie pe site-ul sau in retelele acestora, etc.
Care este cel mai eficient factor de ranking off page?
Impreuna cu o buna optimizare de site, poti oferi site-ului o relevanta ridicata si sanse mai bune de a fi afisat in cautarile utilizatorilor online la care doresti sa ajungi urmeaza acesti pasi:
-
Mentine sanatatea si dezvoltarea site-ului incat sa satisfaca cerintele moderne;
-
Mentine o prezenta activa in social media pe platforme sau folosind serviciile influencerilor;
-
Castiga autoritate in domeniu prin publicarea de articole SEO pe site-uri cu autoritate, cum ar fi cu bloguri, publicatii de stiri sau site-uri cu recenzii despre produsele sau serviciile oferite;
-
Publica continut demn de a fi distribuit si faciliteaza distribuirea continutului, daca faci asta prin intermediul propriului blog, utilizeaza hashtag-urile specifice activitatii campaniei;
-
Creaza o identitate unica, de brand, astfel incat mentiunile despre companie sa poata fi usor retinute de oameni si urmarite de Google.
-
Creaza parteneriate cu alte site-uri din aceasi industrie relevante pentru domeniul tau;
-
Publica communicate de presa, anunturi si campanii de brand awareness pentru diverse evenimente si realizari demne de a fi publicate ca stire, atat in mediul online cat si in afara mediului virtual.
Cand doresti sa imbunatatesti pozitiile site-ului companiei tale in motoarele de cautare si oamenii sa devina mai des clientii tai, ar trebui sa iei in considerare contractarea unor servicii SEO profesionale precum cele oferite pe site-ul ADfel.ro, care pot identifica acei factori de ranking si subiecte care sa capete atentia cititorilor, oferind un avantaj fata de competitie.