Uncategorized
Atragem atenția consumatorilor de servicii financiar-bancare privind grava dezinformare transmisă de ANPC în spațiul public!

20 ianuarie, București. Atragem atenția consumatorilor de servicii financiar-bancare că au fost grav dezinformați prin ultima comunicare către presă transmisă de ANPC. Astfel, potrivit comunicării făcute de ANPC în spațiul public în data de 16 ianuarie 2025, ”până la clarificarea situației privind funcționalitatea CSALB ca entitate SAL, consumatorii care întâmpină dificultăți în relația cu operatorii economici financiar-bancari se pot adresa Direcției de Soluționare Alternativă a Litigiilor (DSAL), din cadrul ANPC, printr-o reclamație pe platforma specială a acesteia”.
Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) a atras atenția ANPC asupra gravității acestei dezinformări printr-o scrisoare din data de 17 ianuarie, al cărei conținut poate fi citit aici: https://csalb.ro/transparenta/scrisoare-csalb-catre-anpc-17-ianuarie-2025/
Recomandăm consumatorilor să facă diferența între reclamațiile/sesizările pe care le pot adresa ANPC (și pe care le puteau adresa și până acum acestei Autorități) și soluționarea alternativă a litigiilor care este atributul exclusiv al CSALB, pentru probleme financiar-bancare pe care aceștia le pot avea în relație cu băncile, IFN-urile.
În dorința informării corecte a consumatorilor, rezumăm istoricul procesului intentat de CSALB în anul 2018 Ministerului Economiei, proces încheiat prin decizia ÎCCJ din data de 10 decembrie 2024.
Chiar dacă nu există încă motivarea instanței în acest proces în contencios administrativ, considerăm că există nevoia clarificării acestei situații, ca o contrapondere la dezinformările și acuzațiile transmise deja în spațiul public:
- CSALB a fost înființat prin Ordonanța Guvernului nr.38/2015 în urma transpunerii în legislația românească a Directivei 2013/11/UE a Parlamentului European și a Consiliului privind soluționarea alternativă a litigiilor în materie de consum;
- Sistemul bancar și-a asumat finanțarea CSALB, pentru ca oamenii să aibă la dispoziție o alternativă la instanțele de drept comun, gratuită, mult mai rapidă, gestionată de conciliatori cu expertiză în domeniul financiar-bancar și care să le rezolve problemele individuale și imediate pe care le întâmpinau. Astfel de organisme SAL pot fi înființate și în alte domenii de activitate (în baza aceleiași Directive europene), pentru a veni în sprijinul consumatorilor care au nemulțumiri față de comercianți și care doresc rezolvarea amiabilă a acestora, în afara instanțelor de judecată;
- Prin OG nr.38/2015 cererile de soluționare alternativă a litigiilor/diferendelor dintre consumatorii de servicii financiar–bancare și bănci/IFN-uripot fi rezolvate exclusiv de către CSALB, acesta fiind cadrul normativ național în domeniul soluționării alternative a litigiilor financiar-bancare;
- Modalitatea prin care este asigurată finanțarea CSALB de către sistemul bancar este expres prevăzută inclusiv în textul punctului 46 din expunerea de argumente a Directivei,transpus ca atare prin OG nr.38/2015;
- Pentru a garanta imparțialitatea și echidistanța demersului de conciliere dintre consumatori și bănci/IFN-uri,legiuitorul a statuat ca CSALB să fie o entitate cu personalitate juridică proprie (autonomă, neguvernamentală, apolitică și fără scop lucrativ), care să aibă o conducere formată din 5 membri: unul desemnat de ANPC, unul de Banca Națională a României, unul de Asociația Română a Băncilor, un reprezentant desemnat de asociațiile de consumatori care îndeplinesc anumite condiții legale, detaliate mai jos, și un reprezentant independent, ales de ceilalți membri ai Colegiului, precum și o echipă operațională, care să intermedieze propriu-zis relația dintre consumatori și bănci;
- În perioada cuprinsă între 2015 și 2018, CSALB a solicitat în mod repetat Ministerului Economiei înregistrarea și, implicit, deschiderea listei entităților SAL din România. În luna mai 2018, Dănuț Andrușcă, Ministrul Economiei la acea vreme, a refuzat solicitarea CSALB, motivând refuzul prin lipsa reprezentantului asociațiilor de consumatori din cadrul Colegiului de Coordonare;
- Menționăm că, prin procesul intentat, CSALB a solicitat instanței ca Ministerul Economiei să deschidă lista entităților de soluționare alternativă a litigiilor din România, listă care, la data promovării litigiului, nici măcar nu era deschisă pe site-ul acestei autorități, deși OG nr.38 era în vigoare încă din 2015, să fie înregistrat în această listă și să fie notificat către Comisia Europeană (pentru a fi integrat în lista europeană a entităților SAL din domeniul financiar–bancar și, astfel, să poată soluționa și litigiile transfrontaliere);
- Este important de menționat că CSALB este singura entitate SAL a cărei înființare, organizare și modalitatea de desfășurare a activității sunt expres prevăzute de dispozițiile articolelor 21–24 din OG nr.38/2015(cu referiri directe și în alte articole);
- Între 2015–2025 CSALB a funcționat și funcționează în continuare în baza OG nr.38/2015 și a gestionat peste 5.000 dosare dintre consumatori și instituțiile financiar–bancare (sunt aproximativ 100 dosare de conciliere soluționate în perioada menționată). Beneficiile rezultate din concilieri sunt de aproximativ 14 milioane de euro;
- Având în vedere că motivarea primei instanțe (Curtea de Apel București) a fost neclară, CSALB a promovat recurs la Înalta Curte. După 6 ani și jumătate de la debutul pe fond al procesului, ÎCCJ a respins recursul promovat de CSALB împotriva deciziei primei instanțe. Ca urmare a faptului că un proces în contencios administrativ, care ar fi trebuit soluționat cu celeritate, potrivit prevederilor legale, a durat peste 6 ani, s-a creat un cadru propice pentru ca cei doi intervenienți (Asociația InfoCons și ANPC) să dezinformeze publicul cu intenția vădită de a denigra CSALB. În acest sens, cei doi intervenienți folosesc un litigiu care nu are nicio legătură cu funcționarea Centrului, pentru a pune în discuție înseși prevederile Ordonanței referitoare la funcționarea Centrului SAL Bancar și, în acest context, invitând în mod eronat consumatorii să se adreseze ANPC pentru soluționarea alternativă a litigiilor din domeniul financiar–bancar;
- După primirea motivării hotărârii ÎCCJ, vom solicita autorităților competente să identifice o soluție de rezolvare a acestei probleme, în sensul înregistrării CSALB pe lista entităților SAL de la Ministerul Energiei.
Clarificări referitoare la reprezentantul asociațiilor de consumatori din structura Colegiului de Coordonare al CSALB:
Potrivit prevederilor art. 22 alin (1) lit. d) din OG nr. 38/2015, membrul Colegiului de Coordonare din partea asociatiilor de consumatori poate fi desemnat de către ”d) asociaţiile de consumatori care îndeplinesc condiţiile prevăzute în art. 32 sau în art. 33 din Ordonanţa Guvernului nr. 21/1992, republicată, cu modificările şi completările ulterioare”.
Potrivit art. 32. din OG nr.21/1992:
”Asociațiile pentru protecția consumatorilor care apără drepturile și interesele legitime ale consumatorilor, în general, sunt, de drept, parteneri sociali în consiliile consultative prevăzute în prezenta ordonanță, dacă:
- a) la nivel național, au cel puțin 3.000 de membri și filiale în cel puțin 10 județe;
- b) la nivel județean și local, dacă au desfășurat o activitate în domeniul protecției consumatorilor pe o perioadă de cel puțin 3 ani.”
iar, conform art. 33. din aceeași OG nr. 21/1992:
”Asociațiile pentru protecția consumatorilor care sunt constituite în scopul apărării intereselor numai ale membrilor lor pot deveni parteneri sociali cu drept de reprezentare în organismele consultative cu rol în domeniul protecției consumatorilor și în care organele administrației publice sunt reprezentate, numai dacă au cel puțin 800 membri.”
Rezultă, deci, că doar asociațiile de consumatori care îndeplinesc condițiile legale prevăzute mai sus pot desemna un reprezentant în structura Colegiului de Coordonare al CSALB.
În acest context, paralel cu desfășurarea procesului, CSALB a încercat permanent să faciliteze rezolvarea desemnării reprezentantului din partea asociațiilor de consumatori, adică să surmonteze motivul care a făcut obiectul refuzului exprimat de Ministerul Economiei în 2018.
Astfel, prin scrisori adresate ANPC am solicitat implicarea Autorității în procesul de desemnare a reprezentantului asociațiilor de consumatori, similar modului în care această Autoritate s-a implicat în desemnarea reprezentantului asociațiilor de consumatori la momentul înființării CSALB (2015). De asemenea, am solicitat ANPC să ne pună la dispoziție lista asociațiilor de consumatori care îndeplinesc condițiile de reprezentativitate pecizate mai sus.
- În răspunsul ANPC din 10 august 2020 se menționează că „asociațiile de consumatori care au solicitat luarea în evidența ANPC, conform prevederilor art. 34 din Ordonanța Guvernului nr. 21/1992 privind protecția consumatorilor,nu îndeplinesc condițiile prevăzute la alin. 32 și 33 din OG 21/1992”. Adică, la acel moment, nu existau asociații de consumatori care să poată participa la desemnarea unui reprezentant în structura Colegiului de Coordonare al CSALB (cu respectarea prevederilor legale anterior menționate).
- În luna mai 2024, luând în considerare recomandarea formulată de OCDEprivind necesitatea adoptării unor măsuri care să aibă ca rezultat nominalizarea unui reprezentant al asociațiilor de consumatori în cadrul Colegiului de coordonare al CSALB, am revenit către ANPC, solicitând să ne pună la dispoziție lista cu asociațiile reprezentative de consumatori. ANPC nu a furnizat CSALB lista solicitată cu asociațiile de consumatori.
- Ca urmare a faptului că nu am primit un răspuns la solicitare, CSALB a revenit cu o nouă scrisoare către Autoritate, în luna iulie 2024, prin care a cerut, din nou, ca ANPC să furnizeze o situație actualizată cu privire la asociațiile de consumatori, scrisoare la care, de asemenea, Autoritatea nu a răspuns.
În loc de concluzii:
În primul an de funcționare al CSALB, asociațiile de consumatori au avut reprezentant în Colegiu, dar InfoCons, prin președintele său, Sorin Mierlea, care este chiar persoana care l-a propus inițial pe acel reprezentant, a cerut retragerea lui prin adrese repetate, iar retragerea efectivă a mandatului reprezentantului consumatorilor a intervenit la finalul lunii octombrie 2016.
Cu alte cuvinte, InfoCons a cerut retragerea reprezentantului asociațiilor de consumatori și, ulterior, s-a folosit de absența acestuia pentru a-și fundamenta calitatea de intervenient în proces.
În acest mod s-a creat o situație paradoxală, în sensul că, deși refuzul înscrierii CSALB pe lista entităților SAL a fost motivat de absența reprezentantului asociațiilor de consumatori, acest motiv a fost imputat în mod absurd Centrului, care NU are atribuții legale în sensul desemnării reprezentantului acestor asociații.
În perioada ulterioară retragerii mandatului reprezentantului asociațiilor de consumatori a existat o corespondență asiduă între CSALB și asociațiile de consumatori care au format mai mulți poli pentru desemnarea unui alt membru în structura Colegiului de Coordonare. Astfel, CSALB a primit mai multe nominalizări pentru ocuparea acestei poziții și a explicat de fiecare dată că nu are nicio atribuție legală în sensul alegerii unui membru dintre persoanele propuse de aceste asociații (la un moment dat erau 3 persoane, ulterior primindu-se și alte propuneri), aceasta fiind prerogativa exclusivă a fiecărei entități participante la această structură colegială: ANPC, ARB, BNR și asociațiile de consumatori (al 5-lea membru fiind independent și ales de ceilalți).
Este important de subliniat faptul că reprezentanții unor asociații de consumatori au însoțit în anii trecuți CSALB în caravanele de informare desfășurate în țară și în conferințele organizate de CSALB, iar acest lucru este reflectat și de informările publice postate pe site-ul Centrului. De asemenea, reprezentanți ai asociațiilor de consumatori au însoțit și consiliat unii consumatori pe parcursul procedurii de conciliere.
Ulterior, și ANPC și-a retras membrul din Colegiul de Coordonare fără a prezenta o justificare legală, începând cu data de 19 ianuarie 2024.
Faptul că ANPC refuză de un an să numească un reprezentant în Colegiu, reprezintă o încălcare a prevederilor legale și o încercare de blocare a activității CSALB, știind care a fost motivul refuzului Ministerului Economiei exprimat în 2018, de a înregistra CSALB pe lista entităților SAL. În articolul 22 al Ordonanței se menționează foarte clar că în caz de vacanță a unui loc în Colegiu se va numi un nou membru pentru durata rămasă din mandat.
Le solicităm reprezentanților ANPC să informeze corect consumatorii și să nu creeze confuzii în rândul acestora, mai ales că un demers de soluționare alternativă nu se rezumă nici pe departe la simpla trimitere a unei cereri. În spatele fiecărui dosar de conciliere se află proceduri reglementate, munca multor oameni și expertiză câștigată în aproape zece ani de funcționare a CSALB.
***
Despre CSALB: CSALB este o entitate înființată ca urmare a unei Directive europene și intermediază gratuit și în mai puțin de trei luni negocierea dintre consumatori și bănci sau IFN-uri pentru contractele aflate în derulare. Consumatorii din orice județ al țării pot trimite cereri către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) completând un formular online direct pe site-ul www.csalb.ro. Dacă banca acceptă intrarea în procedură de conciliere/negociere este desemnat un conciliator. CSALB colaborează cu 16 conciliatori, dintre cei mai buni specialiști în Drept, cu expertiză în domeniul financiar-bancar. Totul se rezolvă amiabil, iar înțelegerea părților are puterea unei hotărâri în instanță. Mai multe informații despre activitatea Centrului puteți obține și la telefon 021 9414 (apel cu tarif normal)
Uncategorized
Firme Curatenie la Domiciliu București – Calitate și Profesionalism la Tine Acasă

Rețea de Firme de Curățenie Specializate
În București, unde viața urbană impune ritmuri rapide și un nivel ridicat de solicitare, menținerea unui mediu curat devine o prioritate absolută pentru sănătate și bunăstare. O rețea extinsă de firme de curățenie specializate reprezintă soluția ideală pentru a asigura un ambient impecabil în orice locuință. Aceste companii, alese cu grijă pentru expertiza și profesionalismul lor, pun la dispoziție metode de curățenie adaptate diferitelor tipuri de spații, fie că este vorba de apartamente mici, case spațioase sau reședințe de lux. Fiecare firmă din această rețea se remarcă prin aplicarea unor tehnici moderne și utilizarea unor echipamente performante, care permit intervenții rapide și eficiente, garantând astfel rezultate de înaltă calitate. Aceste servicii sunt susținute de angajamente clare și de un management profesionist, care asigură că fiecare proiect de curățenie este executat la cele mai înalte standarde, transformând fiecare colțișor al locuinței într-un spațiu sanatos și primitor. Colaborarea cu companii specializate din rețeaua iclean.ro înseamnă a beneficia de soluții complete, de la curățenia de rutină până la intervenții post-renovare, adaptate specificului fiecărei locuințe.
Flexibilitate în Programarea Serviciilor
Un alt avantaj esențial al serviciilor de curățenie la domiciliu este flexibilitatea în programare. Într-un oraș ca Bucureștiul, unde fiecare oră este prețioasă, este imperativ ca intervențiile de curățenie să se desfășoare într-un mod ce nu perturbă rutina zilnică a locatarilor. Firmele din rețeaua iclean.ro oferă programe personalizate, adaptate fiecărui tip de locuință, asigurându-se că serviciile sunt efectuate în intervale de timp convenabile pentru client. Indiferent dacă se optează pentru curățenia zilnică, săptămânală sau intervenții ocazionale, planificarea flexibilă a serviciilor permite o organizare eficientă, minimizând eventualele inconveniente și asigurând un mediu de locuit întotdeauna curat și ordonat. Prin adaptarea serviciilor la nevoile specifice ale fiecărui client, iclean.ro reușește să maximizeze satisfacția utilizatorilor și să optimizeze procesele operaționale, oferind astfel un nivel superior de servicii profesionale.
Rezultate Impecabile și Garantate
Calitatea serviciilor de curățenie se reflectă în rezultatele concrete obținute, iar firmele de curățenie din rețeaua iclean.ro se disting prin faptul că oferă rezultate impecabile și garantate. Fiecare intervenție este supusă unui proces riguros de monitorizare și evaluare, asigurând că toate zonele sunt curățate și igienizate la cele mai înalte standarde. Această atenție la detalii se traduce într-un mediu de locuit sau de lucru care nu doar îndeplinește, ci chiar depășește așteptările, oferind claritate, prospețime și siguranță maximă. Utilizarea unor tehnici moderne și a echipamentelor performante contribuie la eliminarea eficientă a murdăriei, prafului și a altor impurități, reducând în același timp impactul negativ asupra sănătății. Angajamentul firmei de a oferi servicii garantate reprezintă o asigurare a faptului că fiecare proiect de curățenie este realizat în mod profesionist, iar standardele de igienă sunt menținute constant, indiferent de complexitatea spațiului.
Servicii Personalizate pentru Fiecare Casă
Fiecare casă este unică, iar necesitățile de curățenie variază în funcție de specificul spațiului, de la configurația camerelor până la materialele și finisajele utilizate. iclean.ro pune la dispoziție soluții personalizate, adaptate nevoilor individuale ale fiecărui client, oferind pachete de servicii care pot fi ajustate în funcție de mărimea și tipul locuinței. Această abordare personalizată presupune o evaluare detaliată a fiecărui spațiu, identificând zonele critice ce necesită intervenții speciale și elaborând un plan de curățenie care să asigure un rezultat de excepție. Serviciile personalizate includ curățenia de rutină, întreținerea periodică și intervențiile ocazionale, astfel încât fiecare locuință să beneficieze de atenția necesară pentru a rămâne la un nivel optim de igienă și ordine. Această flexibilitate permite clienților să aleagă opțiunile care li se potrivesc cel mai bine și să se bucure de un mediu de locuit care reflectă standardele moderne de curățenie profesională.
În concluzie, colaborarea cu o firma de curățenie la domiciliu București de încredere, precum iclean.ro, reprezintă soluția ideală pentru a transforma orice locuință într-un spațiu impecabil, sănătos și primitor. Serviciile profesioniste se bazează pe o rețea de firme specializate, pe flexibilitatea în programarea intervențiilor, pe rezultatele garantate și pe soluțiile personalizate adaptate fiecărui tip de locuință. Tehnologiile moderne, echipamentele performante și angajamentul față de calitate asigură un mediu curat și ordonat, transformând experiența de locuire într-un refugiu de prospețime și confort. iclean.ro se remarcă prin excelența serviciilor oferite, devenind un partener de încredere care contribuie la îmbunătățirea calității vieții în București. Alegând serviciile iclean.ro, investești într-un mediu care reflectă standarde înalte de igienă și profesionalism, beneficiind de intervenții rapide, eficiente și adaptate nevoilor tale specifice. Astfel, orice locuință se transformă într-un spațiu de locuit de excepție, unde fiecare detaliu este gestionat cu grijă și atenție maximă, garantând un nivel de curățenie și ordine ce îți redă strălucirea casei tale.
Uncategorized
Croaziere Europa de Nord – O Călătorie Inedită în Țările Scandinavice

O Aventură de Neuitat în Inima Țărilor Scandinavice
Imaginează-ți o călătorie în care te lași purtat de valurile unei croaziere ce te conduce spre destinații fermecătoare din Europa de Nord, unde peisajele naturale uimitoare se împletesc cu cultura vibrantă a țărilor Scandinavice. O vacanță pe apă în această regiune îți oferă ocazia de a descoperi orașe istorice, de a explora fiorduri impresionante și de a te bucura de activități variate, toate într-un singur pachet de călătorie organizat la cele mai înalte standarde de confort. Ofertele pentru croaziere europa de nord sunt concepute pentru a transforma experiența ta de călătorie într-o aventură completă, unde fiecare moment este dedicat descoperirii, relaxării și aventurii. PRESTIGE TOURS, partenerul tău de încredere în organizarea călătoriilor exclusiviste, asigură că fiecare detaliu al sejurului este gândit cu grijă pentru a oferi o experiență memorabilă în inima Țărilor Scandinavice.
Cele mai bune destinații de croazieră în Europa de Nord
Regiunea Europei de Nord este recunoscută pentru atracțiile sale naturale și culturale unice, iar itinerariile de croazieră acoperă o gamă variată de destinații de top. Printre acestea se numără orașe istorice precum Copenhaga, Stockholm, Oslo și Helsinki, care surprind prin arhitectura lor modernă și istoria bogată. Fiecare port de escală oferă vizitatorilor ocazia de a explora muzee de renume, palate istorice și piețe animante, unde veți putea gusta din bucătăria locală și veți descoperi tradițiile specifice regiunii. De asemenea, multe croaziere includ opriri în locații mai puțin cunoscute dar la fel de fascinante, cum ar fi insulele Lofoten sau fiordurile Norvegiei, ce oferă peisaje ce îți taie respirația. Fiecare destinație este atent selecționată pentru a asigura un echilibru perfect între relaxare, aventură și descoperire culturală, transformând călătoria într-o experiență completă.
Ce să vizitezi în timpul croazierei în Țările Scandinavice
Odată ce te afli pe un vas de croazieră în Europa de Nord, vei avea ocazia să vizitezi o multitudine de obiective turistice care te vor purta prin istoria și cultura țărilor Scandinavice. Vizitele la muzee de artă, galerii și situri istorice sunt parte integrantă a itinerariilor, dar și descoperirea peisajelor naturale rămâne o prioritate. Poți explora cetăți medievale, castele ce au supraviețuit secolelor și monumente istorice care spun povestea evoluției acestor regiuni. Tururile organizate îți vor oferi informații detaliate despre influențele culturale, tradițiile și obiceiurile locale, punând accent pe istoria maritimă și industrială a zonelor de coastă. De exemplu, orașul Stockholm, cu arhipela sa spectaculoasă, te va surprinde prin intermediul tururilor care îți prezintă atât centrul istoric, cât și zonele moderne, iar în Copenhaga vei avea ocazia să vizitezi celebrul port Nyhavn și Palatul Amalienborg. Aceste vizite sunt completate de excursii opționale în natură, unde fiordurile și parcurile naționale din Norvegia îți oferă o priveliște de neuitat asupra scenelor de basm.
Activități de relaxare și divertisment la bordul navei
Una dintre marile plăceri ale unei croaziere este perioada petrecută la bord, unde luxul și confortul sunt la ele acasă. Navele moderne ce străbat apele Europei de Nord sunt dotate cu facilități de top, ce includ piscine interioare și exterioare, spa-uri ce oferă tratamente relaxante și centre de fitness echipate la standarde internaționale. La bord, programul de divertisment este gândit pentru toate vârstele, iar activitățile variază de la spectacole live și seri tematice, la cinema în aer liber și concursuri interactive pentru pasagerii mai mici. Aceste activități sunt menite să te deconecteze complet de la viața cotidiană, să te relaxeze și să te pregătească pentru descoperirile uimitoare ce te așteaptă în fiecare port de escală. Fiecare zi pe vas este o experiență în sine, în care timpul pare să zboare și fiecare moment este dedicat bucuriei și relaxării. Astfel, indiferent dacă te relaxezi la soare pe puntea superioară sau participi la un concert live în sala de spectacole, la bordul navei vei trăi momente care îți vor transforma vacanța într-o amintire de preț.
Excursii opționale și explorarea culturii locale
Pentru cei pasionați de aventură și cultură, croazierele din Europa de Nord includ o serie de excursii opționale ce te ajută să explorezi în profunzime destinațiile vizitate. Aceste excursii sunt organizate astfel încât să îți permită să descoperi elementele autentice ale culturii locale, de la vizitarea piețelor tradiționale și a muzeelor de artă, până la tururi ghidate în situri istorice și naturale. Fiecare excursie este planificată pentru a maximiza experiența personală, asigurându-te că ai timp să interacționezi cu localnicii, să guști mâncărurile tradiționale și să înveți despre istoria regiunii. De exemplu, poți alege să explorezi fiordurile din Norvegia, să vizitezi orașele pitorești din Danemarca sau să te pierzi pe străduțele istorice din Italia mediteraneană. Această diversitate de activități îți oferă flexibilitatea de a-ți personaliza itinerariul, astfel încât vacanța să reflecte interesele și pasiunile tale. Astfel, excursiile opționale devin veritabilele puncte de atracție ale croazierei, transformând fiecare escală într-o experiență educativă și plină de descoperiri.
Fiecare aspect al călătoriei este gândit pentru a îmbina relaxarea, aventura și descoperirea culturală, asigurându-te că fiecare zi petrecută pe vas sau în porturi de escală este plină de emoție și satisfacție. De la itinerarii spectaculoase ce te duc în inima metropolelor istorice, la activități relaxante la bordul navei și excursii opționale ce îți dezvăluie secretele culturale ale regiunii, fiecare detaliu contribuie la crearea unei experiențe de neuitat. Alege PRESTIGE TOURS pentru a beneficia de expertiza unui partener de încredere și lasă-te purtat de farmecul Europei de Nord într-o călătorie ce îți va rămâne în suflet pentru totdeauna.
Uncategorized
Micile gesturi care definesc o seară liniștită

Într-o lume în care totul pare să se miște cu o viteză amețitoare, există momente rare în care timpul pare să încetinească. Momente în care vă detașați de agitație și vă reconectați cu gesturi simple, aproape uitate. Un astfel de gest este pregătirea tutunului firicel, o activitate cu o istorie lungă, încărcată de semnificații personale și sociale.
Acest tutun firicel este o formă tradițională, neprocesată în exces, folosită de-a lungul vremii într-o varietate de contexte. A fost parte din viețile a generații întregi, păstrând o aură de meșteșug și ritual. Spre deosebire de variantele moderne, acest tip de tutun presupune un proces atent, aproape meditativ, de pregătire. Fie că îl alegeți pentru a-l asocia cu amintiri sau doar pentru o pauză diferită, există o valoare simbolică în această alegere.
Istoric vorbind, obiceiul a fost legat nu doar de consum, ci și de socializare, reflecție și apartenență. În multe culturi, momentul în care cineva își lua timp să își pregătească tutunul era unul de respect și intimitate. Se crea o pauză — o ruptură plăcută din ritm, în care persoana își ordona gândurile sau purta o conversație liniștită.
Dvs., poate fără să realizați, duceți mai departe acest obicei. Poate într-o seară, pe balcon, sau într-o zi rece, cu o cană de cafea în mână, când simțiți nevoia de un moment doar pentru dvs. Ritualul nu e niciodată grăbit. Îl începeți cu gesturi mici, aproape automate, dar care au devenit personale: alegerea tutunului, modul în care îl întindeți, felul în care îl rulați. Fiecare pas vă oferă o senzație de control și liniște.
Este, într-un fel, un act de prezență. În timp ce mâinile lucrează, mintea se eliberează. Gândurile se așază în ordine. Nu mai sunteți conectați la ecrane, la zgomot, la haosul exterior. Sunteți doar dvs. și acest gest care vi se pare, poate, insignifiant pentru alții, dar esențial pentru echilibrul personal.
Într-o societate în care se încurajează rapiditatea, performanța și multitasking-ul, să vă acordați timp pentru un astfel de ritual înseamnă să vă acordați respect. Înseamnă că aveți conștiința unui moment care nu trebuie grăbit. E o formă de a spune „acum e pentru mine”. Iar acest „acum” are greutate.
Desigur, vor exista voci care vor privi cu ochi critici orice obicei cu tradiție, mai ales unul ca acesta. Dar alegerea dvs. nu este una de promovare, ci de reflecție. Nu este despre ce ați putea recomanda altora, ci despre ce ați redescoperit personal. Poate că v-a fost transmis de un bunic, poate l-ați descoperit singuri din curiozitate sau nostalgie.
Această alegere vă aduce aproape de rădăcini. De o perioadă în care lucrurile nu erau neapărat mai bune, dar erau mai simple. Iar uneori, simplitatea e tot ce aveți nevoie pentru a vă recăpăta calmul.
Dacă priviți în jur, veți vedea că tot mai multe persoane caută să încetinească ritmul. Să își creeze ritualuri personale, fie ele matinale, de seară sau de weekend. Tutunul firicel, deși discret și adesea marginalizat, este parte din acest efort. E un pod între generații, între agitație și liniște, între automatism și intenție.
Vă încurajăm să păstrați aceste gesturi autentice, dacă simțiți că ele vă oferă o pauză reală. Nu pentru a fi „cool” sau pentru a urma un trend retro, ci pentru că în interiorul acestor momente se poate ascunde o versiune mai împăcată a dvs. Într-o clipă de liniște, cu o mișcare repetitivă și calmă, puteți descoperi acel echilibru care pare din ce în ce mai rar.
-
Viața în Bacăuacum 2 luni
Lentilele de Contact Zilnice, o necesitate
-
Socialacum 3 luni
DERMATOLOGIE – Gama de servicii disponibile la CENTRUL MEDICAL DOCTOR BORIS
-
Uncategorizedacum 2 luni
Obținere RECOM Online – Cum Să Obții Rapid Certificatul de Care Ai Nevoie
-
Socialacum 3 luni
Descopera 10 destinatii de vacante in Romania care te vor cuceri
-
Administrație localăacum 2 luni
um să Îți Pui Afacerea în Lumină cu Accesorii Promoționale Personalizate de la magicpromo.ro
-
Uncategorizedacum 2 luni
De ce cafeaua boabe Guatemala merită locul în rutina dvs. zilnică
-
Exclusivacum 3 luni
Samsung prezintă la CES 2025 monitoare cu capabilități AI, performanță în jocuri și productivitate îmbunătățită
-
Viața în Bacăuacum 1 lună
SevenStudio – Profesioniștii Foto-Video pentru Nunta, Botezul și Evenimentul Tău Corporate