Primăria Ploieşti încearcă să obţină eşalonarea unei datorii de aproape 10 milioane de euro pe care o are către fostul operator Veolia Energie, aferentă plăţii subvenţiei şi unor diferenţe de costuri din ultima parte a contractului. În funcţie de tariful care se aplică, datoria ar putea ajunge la o valoare aproape dublă, aflam cu stupoare de la trompetele si/sau presa de casa a celebrului nostru edil, Andrei Volosevici.
Evidenţa contabilă a municipiului Ploieşti, urmare a constituirii în mod eronat de provizioane, fără prevedere bugetară şi fără bază legală este denaturată cu buna stiinta de catre edilul Andrei Volosevici si gasca sa. Situaţiile financiare anuale prezintă date nereale şi bugetul local al municipiului Ploieşti aprobat pentru anul 2023 nu respectă prevederile legale în materie, respectiv Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale cu modificările şi completările ulterioare, respectiv art 14,62-63 etc., plăţile restante raportate sunt greşit transmise, aflam dintr-un mail primit de edilul Andrei Volosevici.
Provizioanele reprezintă instrumente financiare ce se constituie pe seama unor cheltuieli anticipate şi previzibile, necesare pentru a acoperi sume de bani ce vor acoperi cheltuielile. Acestea asigură stabilitate financiară şi reprezintă un instrument contabil legal şi sigur pentru a avea lichidităţi şi disponibilităţi băneşti pentru numeroase situaţii destabilizatoare.
Provizioanele pentru litigiile instituţiilor publice reprezintă acea categorie de provizioane pentru a dispune de lichidităţi în cazul declanşării sau pierderii unui proces pentru o speţă care le vizează, ori în acest caz constituirea provizioanelor este fictivă, fără prevedere bugetară şi nelegală.
Aşa cum rezultă din Anexa nr. 1 ACORD DE EŞALONARE soldul restant al facturilor emise este de 97.255.191,33 lei, sold care nu corespunde evidenţei contabile a municipiului Ploieşti., soldul fiind denaturat în mod intenţionat cu înregistrarea de provizioane în suma de 66 .676 338, 91 lei fără prevedere bugetară şi fără bază legală, în baza unor Referate şi Informări, pentru care mi se refuză punerea la dispoziie.
Suma de 48.522.428,33 lei propusă eşalonării din prima etapă nu corespunde datelor din evidenţa contabilă, respectiv sumă restantă de 31.008.168, 15 lei.
Diferenţa de 48 732 763, 10 lei precizată în Acordul de eşalonare, Anexa nr. 3, reprezintă facturi emise în baza H,C,L, nr, 60/2022, neînregistrate în evidenţa contabilă. Există şi facturi de penalităţi emise pentru suma de 429.316, 06 lei , neconfirmate la plată.
În calitate de ordonator principal de credite, primarul în funcție Andrei Liviu Volosevici, a semnat o parte din Ordinele de plată reprezentând cotă arierate ex. OP nr. 2552, din 06.12.2022, în sumă de 5.549.000 lei, OP nr.2360, din data de 03.11.2022 în sumă de 4.211.830 lei, fapt ce demonstrează că a avut cunoștință de situația financiară dezastruoasă în care a ajuns Municipiul Ploiești în anul 2022.
Pentru anul 2023, situaţia prevederii bugetare şi a plăţilor eferente cap.81.02.06 -40.03 subventii energie termică. se prezintă astfel:
- Prevedere 2023 – 57 600 000 lei
- Plăţi SC TERMO Ploieşti 047 507, 01 lei
- Plăţi SC VEOLIA 3 530 000 LEI
- Facturi emise de către SC TERMO Ploieşti neachitate 4 453 508 lei
- Rest prevedere bugetara 5 568 984,99 lei din care trebuie plătită factura lunii martie 2023 catre SC TERMO Ploiesti, prevedere estimată ca insuficientă.
- Cu privire la prevederea bugetară privind eşalonarea parţială a soldului de 48.522.428,23 lei, astfel cum rezultă din art.1 Acord Eşalonare, eşalonată în anul 2023 in sumă de 417. 942, 56 lei şi diferenţa de 9.104.485,67 lei în anul 2024, nu există prevedere bugetară în bugetul local aprobat pentru anul 2023.
- Prin acordul de eşalonare se precizează că suma din Anexa nr.3 de 48 732 763, 10 lei, eventuala eşalonare a soldului nr. 2, să facă obiectul unui acord ulterior.
- Consiliul Local Ploieşti a aprobat prin alte hotărâri de consiliu local eşalonări la plată şi nu au fost respectate graficele de eşalonare privind plăţile, atrăgând penalităţi de întârziere şi cheltuieli de judecată suplimentare.
S-a procedat la înregistrarea în evidenţa contabilă şi la raportarea plăţilor restante şi a arieratelor către D.G.R.F.P. Ploieşti, lunar (ponderea semnificativă o reprezintă datoriile către SC VEOLIA ENERGIE PRAHOVA SRL) şi la plata cotei de 5% calculat la soldul lunii anterioare.
Înregistrarea în evidenţa contabilă până la data de 30.09.2022 a fost făcută având la bază facturile emise, serviciile prestate fiind confirmate de către salariaţii R.A.S.P. Ploieşti care acordă viza de certificat în privinţa realităţii, regularităţii, legalităţii.
Lunar, conform evidenței contabile, s-a raportat și depus la Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice Ploiești „Situaţia Plăți Restante” și „Situația Centralizată a Arieratelor Bugetului General al Unității Administrativ–Teritoriale”,
Cu ocazia inventarierii anuale s-a transmis către S.C Veolia Energie Prahova S.R.L extras de cont privind obligațiile de plată neachitate în sumă de 114.097.866,28lei, S.C. Veolia Energie Prahova S.R.L. confirmând obligația de plată de 114.873.443,33 lei, diferența reprezentând penalități calculate ulterior.
În data de 20.12.2022, Direcția Economică a primit de la Direcția Administrație Publică, Juridic–Contencios, Achiziții Publice, Contracte, Serviciul Juridic– Contencios, Contracte, Adresa nr. 2055/20.12.2022, prin care se aduce la cunoștință faptul că: „pe rolul Tribunalului Prahova se află înregistrat Dosarul nr.2790/105/2022 având ca obiect anulare act administrativ H.C.L. nr.60/10.02.2022. În data de 14.11.2022 instanța s-a pronunţat în sensul că a dispus anularea în parte a H.C.L. nr.60/10.02.2022, cu privire la data intrării în vigoare a actului administrativ, respectiv 01.02.2022.”
Procesul este între Prefectul Judeţului Prahova în calitate de reclamant și Consiliul Local al Municipiului Ploiești în calitate de pârât, nu U.A.T. Ploiești/Primăria Ploieşti și S.C. VEOLIA Energie Prahova S.R.L.
Date de ultima ora, pe surse:
Pe modelul Adrian Vaida de la Politia Locala Ploiesti, edilul nostru cel razbunator, in profida legii si in bataia de joc fata de aceasta, o evalueaza – ILEGAL – pe directoarea economica pentru perioada 28.11.2022-31.12.2022 si ii acorda 2,30, cu o medie finala de 2,07 (intre 0 – 2,50 este destituire). Ce conteaza legea pentru acest edil? Ce conteaza ca se vor achita salariile din bugetul local atat lui Adrian Vaida cat si doamnei directoare? Sa se razbune pe moment, atat poate! Cat or sa il mai lase organele de cercetare penala pe acest edil fara sa il intrebe de sanatate? Vom vedea, FOARTE curand – din informatiile noastre!
De remarcat este si faptul ca, la data de 24.03.2023, directoarea economica Nicoleta Craciunoiu a transmis cu adresa nr.608/24.03.2023 (Direcţia Economică) un raspuns la adresă nr.39/23.03.2023 a Cabinetului Primar:
„Această hărţuire morală prin caracterul său sistematic mi-a adus atingere demnităţii, integrităţii fizice şi pune în pericol munca şi climatul de lucru prin crearea unei atmosfere de tensiune şi presiune la locul de muncă, prin numire în comisii de predare-primire CET Brazi sau ducere la îndeplinire atribuţii şi sarcini privind inventariere in teren sau altele de specialitate tehnica, neavând pregătirea necesară, prin supravegherea excesivă a modului în care îmi îndeplinesc sarcinile de serviciu, prin ameninţări repetate cu plângeri penale, discriminare, toate acestea afectandu-mi activitatea desfăşurată şi sănătatea.
Discreditarea abilităţilor profesionale şi atacul în mod repetat la reputaţia mea prin răspândirea de zvonuri, umilire, sunt făcute cu scopul de a mi se ataca demnitatea, integritatea, credibilitatea şi competenţa profesională.
Izolarea mea prin desemnarea şi trasarea sarcinilor de serviciu de către subalterni apropiaţi dvs., excluderea de la şedinţele de echipă, ignorarea repetată a cererilor şi plângerilor depuse de mine, refuzul privind formularea de răspunsuri la Plângeri prealabile formulate de către mine sau netrasmiterea de copii xerox după documente asupra cărora am suspiciuni că au fost înlocuite sau falsificate, discriminarea prin încercări de evaluări necorespunzătoare, jigniri repetate de genul zero profesional, nu va mai lucra mult timp in institutie, atac la persoană sau împiedicarea de a mă exprima fiind întreruptă şi încercându-se intimidarea mea, ameninţările repetate, fiind tratată mai degrabă ca obiect decât ca subiect al unor discuţii, desconsiderarea mea in faţa colegilor, crearea de presiuni, împovărarea cu sarcini ale unor subalterni, încredinţarea unor sarcini de serviciu cu termen foarte scurt, cu documente de ordinul sutelor de pagini de analizat imediat etc, reprezintă o practică frecventă din instituţie în ce mă priveşte”. Vom reveni. (Ec Adrian Radu).