Connect with us

Eveniment

au fost puse în dezbatere aceste controversate modificări ale Regulamentului de organizare și funcționare a CNATDCU și a metodologiei de verificare a sesizărilor de plagiat – Ziarul Incisiv de Prahova

Publicat

pe

Dacian Ciolos era intrat in politica – faptul ca era sau nu membru real al PNL e doar un detaliu tehnic, asocierea sa cu acest partid, consfintita la marsul organizat cu mult fast de catre PNL, intr-o duminica cu ceva timp in urma ( nu cred ca merita sa ne amintim cand), precum si sprijinul politic acordat de catre PNL programului sau, nu mai lasa loc de interpretare : Ciolos a jucat politic, Ciolos e un om politic dar a pierdut tot ceea ce avea tehnocart dar si politic in el…

Ciolos trebuie sa ne raspunda la cateva intrebari legate de trecutul sau, mai exact de perioada in care a fost consilier, apoi secretar de stat la MADR si ultimamente ministru la acelasi minister. Pentru o reimprospatare a memoriei, reamintim ca domnul Dacian Ciolos a ocupat urmatoarele functii in cadrul MADR :

Intrebare retorica/Cine l-a sprijinit pe tanarul Dacian Ciolos, la 37 ani, sa ajunga important atat in minister cat si in comisia europeana in 2010?

Din evaluarea CV-ului fostului premier rezulta unele aspecte interesante:

  • 2005 – 2007: Consilier al Ministrului Agriculturii si purtator de cuvant pentru Romania in cadrul Comitetului special pentru agricultura al Consiliului UE;
  • 2007: Subsecretar de stat pentru afaceri europene in cadrul Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale;
  • 10.2007 – 22.12.2008: Ministru al Agriculturii si Dezvoltarii Rurale

Se poate observa ca Dacian Colos a avut functii importante in cadrul ministerului agriculturii incepand cu anul 2005, cu rol activ si relevant pe zona atragerii si utilizarii fondurilor europene nerambursabile in domeniul agriculturii, sens in care poate ar trebui intrebati si fostii ministrii ai agriculturii Flutur si Remes despre cetateanul Ciolos.

Oare nu a stiut cum s-au cheltuit banii europeni in dezvoltarea softurilor si aplicatiilor in cadrul APIA unde lucrurile merg si astazi foarte prost vezi articolul din link-ul file:///C:/Users/user/Downloads/CV-ul%20necosmetizat%20al%20lui%20Dacian%20Ciolo%C5%9F.html

Unde se afirma ca :  “Insa nici pana la ora actuala Ciolos nu a finalizat aceasta strategie agricola. Cat timp a fost consilier si subsecretar de stat, Dacian Ciolos a fost implicat direct in procesul de absorbtie a fondurilor comunitare si in punerea pe picioare a Agentiei de Plati si Interventie pentru Agricultura (APIA). Insa despre modul cum s-a implicat Ciolos in aceste chestiuni se poate observa si astazi, cand Romania are mari probleme cu aceste doua cerinte. Trebuie precizat ca Dacian Ciolos a absolvit in 1994 Facultatea de Horticultura din cadrul Universitatii de Stiinte Agricole si Medicina Veterinara din Cluj.”

In fapt se poate constata cum i s-a construit un parcurs  – “oare cine i l-a constuit? “ o intrebare retorica, cine l-a sprijinit pe tanarul Ciolos, la 37 ani, sa ajunga important atat in minister cat si in comisia europeana in 2010 etc…, si, daca el nu a contribuit direct sau mijlocit la ascensiunea financiara a unor firme care au “castigat” licitatii publice pentru dezvoltare de sisteme informatice in structuri ale ministerului agriculturii cum ar fi: Siveco, Team Net sau derivatele sale organizationale… si  nu numai aceste firme abonate de foarte multi ani la banii publici si europeni!

Pe acest fond ar trebui sa se analizeze rolul lui Ciolos, avand in vedere functiile publice detinute in ministerul agriculturii, in cunoasterea activitatilor investitionale derulate din 2006 in cadrul APIA, ca prim exemplu, in special pentru achizitionare si dezvoltarea unui sistem informatic, respectiv prestari servicii IT in cadrul acestei structuri din cadrul ministerului agriculturii.

Din diverse medii se poate afla, in special de la fostii sefi ai corpului de control al ministrului agriculturii din perioada 2006-2009, diversii secretari de stat sau specialisti din structura MADR, APIA etc…, despre existenta unei adrese a sefului corp control dir.gen. Cornel Honorel Dicu, intocmita de doi functionari Petrica Anton si Carmen Gheorghe, catre Gheorghe Albu, secretar de stat al MADR cu nr.63986/28.11.2008, cand inca ministru era Ciolos si cred ca a stiut desprea continutul acesteia, respectiv despre un raport de control al aceluiasi sef al corupului de control al ministrului agriculturii datat sub nr.61007/09.02.2009, adresat noului ministru de atunci Ilie Sarbu, avizat de acesta si de consilierul lui, de atunci, Viorel Davidoiu. Mai mult, in urma raportului – nota anterior amintit ministrul Ilie Sarbu a remis o adresa sub nr. 61007/10.02.2009 si documentul in cauza anexat catre PICCJ, in atentia procurorului general de atunci nimeni alta decat Laura Codruta Kovesi, mentionand faptul ca nota de control cu rezultatul verificariilor intreprinse la APIA este necesar a fi supus cercetarilor legale in cauza in vederea stabilirii daca neregulile constatate intra sub incidenta unor fapte penale sanctionate ca infractiuni de Codul Penal sau alte legi speciale incidente. Aceleasi documente au fost transmise in copie si catre MAI, IGPR Directia de Investigare a Fraudelor de catre dir.general corp control al MADR, Cornel Honorel Dicu sub nr. 61007/16.02.2009, fiind primite, in aceeasi data, documentele referite, sub semnatura propie, de catre un comisar sef Chinau din cadrul institutiei mentionate.

Ce s-a intamplat cu cercetarea penala a continutului documentelor in speta data si care a fost rezultatul inceperea urmariri penale sau alta solutie despre care nu s-a aflat public inca. Dar sistemul informatic de la APIA functioneaza precar si lucrurile nu stau in ordine cu cheltuirea banilor europeni in aceasta zona  a APIA si nu numai.

Documentele mentionate anterior cuprindeau referiri la incheierea contractului de prestari servicii nr.20/15.07.2006 cu obiect “Dezvoltarea software-ului pentru sistemul IT al APIA si IACS” IACS  este  – Sistemul Integrat de Administrare şi Control (IACS) din România (vezi link http://www.apia.org.ro/ro/directia-masuri-de-sprijin-i-iasc/sistemul-integrat-de-administrare-si-control-iacs-din-romania1393245798) avand o valoare contractuala de 13.899.597 lei + TVA, cu un termen de finalizare de 12 luni de la data intrarii in vigoare a contractului ( termen finalizare 24.07.2007). Termenul de finalizare a fost cu mult depasit si mai mult pretul contractul a fost majorat fara licitatii etc. Contractul a fost atribuit in iulie 2006, catre consortiul SIVECO – ABG STERPROJEKT, din Polonia. Interesant este ca s-a facut o comparatie, in baza controlului ministerului, intre contractul din 2006 si unul sub nr.20/2008, un contract aditional la cel vechi constatandu-se, constatandu-se ca contractul initial a fost modificat succesiv prin cel putin 5 acte aditionale: act ad nr.1/18.07.2006 prin care a fost decalat termenul de finalizare a proiectului la o alta data 24.08.2007 aspect cce denatureaza procedura legala de licitatie publica anterioara; act ad nr.2/15.12.2006 prin care se extinde obiectul contractului cu “servicii de consultanta, dezvoltare si prelucrare software privind normalizarea si pregatirea datelor de digitalizare in vederea migrarii in structura geodatabase in vederea realizarii modelului digital al terenului si includerea componentei pentru plati complementare nationale directe in aplicatia IACS pentru platile directe pe suprafata pentru produsele agricole”. S-a stanbilit prin acest act aditional un nou cost suplimentar de 6.601.170 lei + tva; act.ad. nr.3/08/08/2007 rin care se modifica graficul de lucrari si de facturare al contractului; act.ad. nr.4/30.11.2007 (deja Ciolos era ministru la aceasta data de cel putin o luna si jumatate) prin care se modifica din nou graficul de lucrari pana la data de 29.02.2008 si se reactualizeaza graficul de facturare deci si de plati; act.ad. nr.5/26.02.2008 (Ciolos inca ministru) prin care se aproba oprirea realizarii modului de dezvoltare rurala si diminuarea pretului cu contravaloarea acestuia in suma de 208.494 lei o actiune cel putin hilara si nelegala pentru ca modicifica cerintele licitatiei din 2006 etc….si se prelungeste totodata termenul de finalizare al proiectului pana la data de 20.08.2008. valoarea contractul dupa aditionale in cauza a devenit de 24.147.807 lei fata de cea stabilita initial prin licitatie.!!!.

Aceste acte aditionale semnate de reprezentantii APIA si acceptate tacit sau nu de catre oficialii MADR nu au avut  referate e fundamentare conform legii, singurul act ad fiind cel cu nr.2/15.12.2006. Ministerul a fost practic vaduvit prin aceste acte aditionale de finalizarea la termenul convenit prin licitatie si la pierderea de venituri din penalitatile legale ce ar fi trebuit percepute de stat pentru intarzierile contractuale acceptate fara solicitarea de sume penalizatoare in cuantum de 0,06% per zi de intarziere din valoarea contractului….Aceasta frauda cine o plateste si cine e responasbil din parte statului reprezentat in MADR de ministru secretari de stat, dir.generli si reprezentatii APIA etc….. De remarcat ca Curtea de Conturi a demarat si ea la aceea vreme un control pe subiect prin verificare contractelor la APIA inclusiv cel sub nr.20/2006.

Interesant este ca a fost semnat un acord cadru nr.73/31.12.2008 (sub nr.28323/31.12.2008 la SIVECO) intre APIA si asociatia formata din SIVECO, TEAMNET INTERNATIONAL si ABACO srl din Italia, pentru servicii de extindere si dezvoltare a sistemului informatic al APIA, pentru circa 36 luni cu o valoare de 12.000.000 eura +tva pentru intreaga perioada (4000000 euro/an). Oare ministrul Ciolos care a plecat in 22.12.2008 nu stia nimic despre acest acord cadru care sigur a inceput sa fie negociat cu cel putin 6 luni inainte desemnare celor trei firme de catre APIA. Ministru in calitate de ordonator principal de credite nu stia ce aproba prin bugetele anuale sau la rectificari sau nu era informat de subordonati etc… Cum de nu este intrebat despre situatia din cadrul integului minister si entitatile subordonate sau coordonate de stadiul investitiilor derulate in perioada 207-2008 dar si anterioara cand era o persoana cu responsabilitati exprese pe zona fonduriloe erupene etc….In perioada 2007-2008 au fost sesizate la nivelul APIA/IACS in februarie 2009 o serie de disfunctii in functionare sistemului informatic din perioada mentinata cu o serie de implicatii in efectuarea platilor catre fermieri pentru 2007,2008. Au existat mai mult activitati de audit CE?DG Agri 2007 -2009 la nivelul MAPDR pentru identificare functionarii IACS constatandu-se multe deficiente cum ar fi:sufrafete de teren neeligibile/terenuri abandonate, digitalizari incorecte, modificari de peisaj, nu au fost furnizate informatii corecte catre fermieri (cred ca si acum e la fel) aspect ce a determinat erori in identificarea parcelelor si intarzieri in procesarea cererilor fermierilor, controalele clasice in teren s-au facu pana in februarie 2008 sens in care datorita iernii multe parcele agricole nu au fost corect determinate, masuratori  “generoase”, controlul prin teledetectie a fost facut cu intarziere in 2007 datorita disfunctionalitatilor in sistemul IACS, cu risc si pentru 2008. Reprezentantii CE au solicitat autoritatilor romane clarificari suplimentare in situatiile identificate si cel mai important verificari retoactive in Sistelul de plati al APIA intrucat era deja al doilea an de implementare a schemelor de plata APIA (2007 -2008 si in mandatul lui Ciolos) si nu a fost constituita pana in martie 2009 o strategie de luare in calcul al noilor informatii  produse prin sistemul IT de la APIA pentru verificarile retroactive, iar APIA nu a analizat supradeclararile care pot intra sub incidenta sanctiunilor art.138 (2) din Reg CE nr.1973/2004 pentru SAPS si art.53 din Reg CE nr.796/2004 pentru CNDP

Un alt proiect IT “implementat” tot de SIVECO este cel de la APDRP – Agentia de plati pentru dezvoltare rurala si pescuit unde pana in februarie 2009 sistemul informatic integrat derulat in baza contract PHARE RO-2005/017-553.03.02.03 care si el a fost intarziat mult cel putin 4 ani la acea data si cu o serie de deficiente in functionare  ( nu au fost realizate teste de capacitate pentru sistem, timpii de raspuns nu sunt cei stabiliti contractual, nu au fst predate la aceea vreme versiuni complete ale manualelor de utilizare ale sistemului implemntat de SIVECO (vezi si Cardul de sanatate, SIUI de la CNAS) aspecte sesizate la acel moment de responsabili din cadrul APDRP catre oficialii MADR dar nu au fost reactii pe masura etc… Nimeni nu s-a sesizat si pe acest contract…. Multe din deficientele din sistemul IACS au fost constatate in timpul misiunilor de audit din perioada 18-22.06.2007, 03-09.09.2007, 28.01 – 31.01.2008, 29.09. -03.10.2008 si care urmau a fi discutate la Bruxelles in cadrul intalnirii bilaterale din data de 27.03.2009.

Ce stie despre toate acestea actualul lider al partidului USRPLUS si ce raspuns a fost primit de la CE pe subiectul agricultura la accea vreme etc…? Dar, binomul D.N.A – S.R.I. ce au facut cu aceste date? Drula, asteptam un raspuns pe „surse” cu stenograme! (Cristina T.).

Eveniment

Fost director la Apa Nova Bucuresti, fost Presedinte al CA la Veolia Iasi, cu zeci de dosare penale, Mihai Savin, directorul operatorului Termoficare Prahova impreuna cu edilul Andrei Volosevici isi bate joc de 130.000 de locuitori care au ramas fara apa calda

Publicat

pe

De

Liderii locali din Ploiesti ai PSD și edilul Andrei Volosevici au afectat nu doar imaginea județului și a municipiului reședință, dar au compromis totodată și șansele de dezvoltare pe termen scurt. Ploiestiul se află, probabil, în cea mai ingrată situație la nivel național, în cea mai „neagră” perioadă a sa din punct de vedere al integrității șefilor din administrația locală.
Parlamentarul social-democrat de Prahova Bogdan Toader, fost președinte al Consiliului Județean Prahova si presedinte al PSD Prahova este confruntat cu mai multe acuzații cu conotatii penale tocmai pentru sprijinul ilegal acordat societatii franceze, firma de suflet a edilului Andrei Volosevici.
In fapt, prietenia fostului președinte al Consiliului Județean Prahova cu Jorj Madalin Mihailovici, CEO Veolia România, este cam la aceeasi notorietate ca prietenia edilului cu acesta, totul rezumandu-se la bani de la buget si la praduirea acestuia.
Epopeea serviciului de alimentare cu energie termica produsa in mod centralizat in sistem de productie -transport si distributie pentru municipiul Ploiesti a inceput in anul 2003. Atunci, Consiliul Judetean Prahova si Municipiul Ploiesti, proprietarii sistemului, au decis sa incredinteze gestiunea serviciului catre un operator care urma sa fie constituit impreuna cu un investitor selectat.
In 2004, au selectat un operator privat, societatea Dalkia Romania SRL , actuala Veolia Energie Romania SA – membra a grupului Veolia, lider mondial in domeniu, sa gestioneze aceasta activitate. La 29.04.2004, din partea CJ Prahova semna presedintele Mircea Cosma, sef al organizatiei judetene a PSD, iar din partea Ploiestiului primarul Emil Calota, seful PSD Ploiesti, actual membru ALDE, consilier judetean in legislatura aceasta. Contractul avea valabilitate 15 ani, pana in 2019.
In 2019, luati pe “nepregatite” de finalizarea “brusca” a contractului, decidentii politici de la acea vreme. in frunte cu liderii lor, Bogdan Toader, presedintele CJ Prahova (presedintele organizatiei judetene PSD) si Adrian Dobre, primarul Ploiestiului (presedintele PNL Ploiesti) au decis semnarea actului aditional nr.4/25.04.2019, la contractul de delegare prin concesiune a gestiunii serviciului de alimentare cu energie termica. Au vorbit la acel moment de necesitatea acestui act pentru asigurarea serviciului pana la data de 15 mai 2022.
Lasand la o parte incapacitatea Primariei Ploiesti si a CJ Prahova de la acea vreme de a organiza o noua procedura de licitatie, actul aditional respectiv s-a dovedit a fi un document prin care institutiile mai sus amintite au recunoscut in mod direct datorii catre Veolia neasumate prin contractul sau documentele de pana atunci.
Astfel la art 2.1.1 se specifica “ Concedentul (n.r. CJ Prahova si Primaria Ploiesti) confirma investitiile realizate de Concesionar pe durata initiala a Concesiunii, iar Concesionarul (n.r. Veolia) confirma (sub rezerva executarii intocmai de catre Concedent a obligatiilor prevazute in acest Act Aditional) ca nu are pretentii si nu solicita vreo compensare, prin Tarif sau in alt mod, a investitiilor de 9.612.000 euro realizate peste obligatia contractuala…”
Mai mult, la art 6 “Alte prevederi”, la primul punct, 6.1 “Concesionarul (n.r. Veolia) confirma (sub rezerva executarii intocmai de catre Concedent a obligatiilor prevazute in acest Act Aditional) ca renunta la despagubirile solicitate Concedentului prin adresele…., in suma totala de 24.411.558 lei”.
Cele doua renuntari de peste 15 milioane de euro, certificate de CJ Prahova si CL Ploiesti, erau conditionate, in principal, de plata banilor datorati de Primaria Ploiesti pentru subventie si de actualizarea tarifelor de cate ori prevedea contractul, cu aviizul ANRE (Agentia Nationala de Reglementare in domeniul Energiei).
In 2020, un alt primar si un alt presedinte de Consiliu Judetean preiau fraiele in Ploiesti si Prahova. La judet, Iulian Dumitrescu unul dintre cei mai puternici liberali din Romania (chiar primul dupa unii legati la reteaua de informatii) devine presedinte, iar la Ploiesti se intoarce un fost primar (2008-2012), Andrei Liviu Volosevici, reintors in PNL dupa un scurt periplu prin PMP si ALDE. Andrei Volosevici s-a blindat cu consilieri personali din zone ale statului de drept, retrasi din activitate sau apropiati activilor. Asta, zice-se, pentru a nu gresi. (n.r. vom reveni pe acest subiect)
Despre Volo, cum ii spun ploiestenii, se vorbeste mult. Cele mai ciudate actiuni ale sale, in actualul mandat, privesc grupul Veolia prezent in Ploiesti prin Apa Nova si Veolia Energie. Modul prin care incearca presarea consilierilor locali sa voteze prelungirea contractului cu Apa Nova – ce expira peste vreo trei ani (n.r. si aici o sa revenim) si nepunerea in aplicare a contractului cu Veolia Energie, cu daune imense pentru bugetul Ploiestiului, este pus pe seama vizitei ambasadorului francez la Ploiesti si a orelor petrecute de catre reprezentantul Veolia, Jorj Madalin Mihailovici, in compania lui Volosevici.
In fapt, in calitate de ordonator principal de credite, primarul Volosevici, in executarea atributiilor de serviciu, trebuia sa urmareasca indeplinirea obligatiilor asumate prin actul aditional nr.4/25.04.2019, in relatia cu Veolia Energie. Cea mai importanta, fiind aceea a platii subventiilor datorate si asumate prin hotararile Consiliului Local si inclusiv prin bugetul local aprobat.
In data de 27 oct 2021, Veolia notifica atat Primarul Ploiestiului cat si Presedintele CJ Prahova cu privire la “Declaratie de Reziliere a Contractului de delegare prin concesiune a gestiunii serviciului public de alimentare cu energie termica…” Astfel, Veolia notifica data incetarii inainte de termen a Contractului de Concesiune pentru “data de 31 martie 2022 ora 24:00… “. Desi avocat, primarul Volosevici nu reactioneaza in niciun fel…
Motivul principal este retinut in adresa de reziliere “…., in special nerespectarea de catre Concedent (n.r.primaria Ploiesti, in speta) a Obligatiei Esentiale prevazuta de art 3.3 litera (iii) din Actul Aditional nr.4 prin neplata la scadenta a Facturilor Subventie…”. Practic nici Volosevici si nici persoanele imputernicite de acesta nu au semnat platile desi aveau prevedere bugetara, preferand sa faca plati catre alte entitati.
Motivele secundare de reziliere tin de ajustarea tarifului si neaplicarea imediata a tarifului ajustat. Cel putin, consilierii locali ce alcatuiesc majoritatea aflata la guvernare (PNL-USR) trebuiau sa sustina si sa voteze proiectele de hotarari initiate. Unii dintre consilieri sustin, sub protectia anonimatului (nu vor sa fie exclusi din partid), ca nu au fost informati de impactul prorogarii unor hotarari ce vizau tarifele practicate de Veolia.
Un alt repros al Veolia, un ultim punct pe lista, e cel cu privire la investitiile asumate si nerealizate: “In plus de nerespectarea Obligatiilor Esentiale (n.r. amintite mai sus): Concedentul nu si-a indeplinit obligatiile de investitii asumate prin Actul Aditional nr.4…”
Pentru neachitarea facturilor la termen, Veolia Energie vrea si penalitati. Mai vrea si bani pentru “prejudiciul inregistrat de Concesionar urmare a nerespectarii de catre Concedent a Obligatiilor Esentiale”. Si, mai mult (sic!), vrea si “valoarea nerecuperata si/sau solicitata de Concesionar in urma modificarii pretului combustibilului. Toate aceste sume, necomunicate noua pana acum, estimate la cateva milioane de lei se adauga la cele doua sume amintite in preambulul articolului (9.612.000 euro si 24.411.558 lei).
La toate pretentiile francezilor, avocatul Volosevici – primarul Ploiestiului nu a protestat in niciun fel. Mai mult, a convocat o sedinta de indata a Consiliului Local pentru luni, 14 martie a.c, ce avea ca scop aprobarea de catre consilierii municipali a unui acord de continuitate a contractului pentru 43 de zile. In fapt, primarul Volosevici incearca prin acest document doua artificii ce i-ar diminua eventuala raspundere penala (crede domnia sa) daca vreo institutie si-ar indrepta atentia asupra prejudiciului urias cauzat prin neindeplinirea atributiilor de serviciu. Astfel, asumarea documentului de catre Consiliul Local si acceptarea datoriilor i-ar da un atu in fata procurorilor, “ a aprobat legislativul, eu sunt executiv…”.
Al doilea obiectiv al Primarului Andrei Liviu Volosevici este cel de obtinere a semnaturii presedintelui CJ Prahova pe acest document pentru atragerea raspunderii in solidar a Consiliului Judetean Prahova. Eventual si a raspunderii penale.
Actul propus de primarul Volosevici spre a fi votat de consilierii locali, intr-o sedinta comuna, stipula la punctul 18.3, valoarea totala estimata a sumelor pe care Concedentul le datoreaza Veolia Energie la “Data Incetarii” este de 123.580.366 lei a care se adauga 25.252.050 lei Subventie Guvernamentala si la care se mai adauga 9.612.000 euro investitii neasumate prin contract, dar “recunoscute”. Practic, Veolia Energie, trebuie sa incaseze aproape 200.000.000 milioane de lei. Curat, murdar!
Rolul parlamentarului social-democrat de Prahova Bogdan Toader,  fost președinte al Consiliului Județean Prahova si presedinte al PSD Prahova:
– a aprobat ilegal actul aditional numarul 4/25.04.2019 la contractul de concesiune nr 2776/5246/29.04.2004, prin care s-a prelungit durata concesiunii pana la 15.05.2022, peste limita celor 15 ani prevazuti initial;
– a aprobat la plata asa zise investitii ale firmei Veolia, fara hotarari ale CL sau CJ, fara documente justificative, investitii care nu s-au regasit cu ocazia controlului Curtii de Conturi;
– Nu a efectuat investitiile din actul aditional sus mentionat privind inlocuirea arzatoarelor cu NOx redus la cazanul nr 5 din CET Brazi, nu a efectuat lucrari de consolidare si reabilitare prevazute de Raportul SEVESO, privind consolidarea sala cazane etapa 2*105 MW si 1 * 50 MW, precum si reabilitarea cos fum nr 2, etc.


Daca la toate acestea adaugam ca, personal, Bogdan Toader a intervenit la consilierii locali pentru prelungirea contractului ilegal cu Veolia avem o perspectiva de ansamblu la ceea ce se petrece dolosiv sub nasul cetatenilor.
Astfel, acum 3 ani de zile cand consilierii locali PSD au zis ca nu prelungesc contractul cu Veolia, onor Bogdan Toader a convocat o sedinta de partid cu acesti consilieri si a amenintat ca cine NU voteaza prelungirea contractului cu Veolia va fi dat afara.
La sedinta de partid au fost impotriva  doi consilieri locali PSD: Cristian Ganea (acum la alt partid) si av. George Botez. In fapt, av George Botez NU a fost la sedinta de consiliul local  la „rugamintea” lui Bogdan Toader si Nu a votat, ca sa NU faca „valuri”, conform sefului de partid, cu toate ca era Presedinte de sedinta!


In loc sa porneasca alaturi de prietenul sau, Andrei Volosevici care a efectuat si DETURMARE DE FONDURI pentru firma franceza, pentru recuperarea prejudiciului cauzat personal de acestia bugetului in favoarea firmei franceze Veolia (conform Raportului Curtii de Conturi, prejudiciul este enorm – 80 509 000 lei), parlamentarul social-democrat de Prahova, Bogdan Toader, fost președinte al Consiliului Județean Prahova si presedinte al PSD Prahova, continuă scandalul in apararea edilului.
Sa recapitulam deoarece este necesar:
Bogdan Toader, fost președinte al Consiliului Județean Prahova si presedinte al PSD Prahova vinovat alaturi de Andrei Volosevici de situatia crizei apei calde din Ploiesti din prezent si de prejudiciile create de firma franceza bugetului, a convocat un nou BP (18.08.2022) pentru a il „matrasi” pe avocatul George Botez care a solicitat doar LEGALITATE (alaturi de consilierii PNL), probabil picand rau la „stomac” presedintelui PSD Prahova.
Cu mii de probleme pe care le-a creat, cu datorii la Veolia pentru care a si deturnat bani publici, cu un operator de termie care a si oprit furnizarea apei calde în anumite zone din municipiul Ploieşti pentru o perioadă de …minim 30 de zile, nastrusnicul Andrei Volosevici vrea sa indatoreze bugetul local (care cu problemele de mai sus este in faliment) cu un proiect frumos: obiectivul de investitii „Spital Municipal Ploiesti”.
Sa recapitulam faptele pentru cei care manipuleaza opinia publica pe acest subiect:
Grupul consilierilor locali PNL reiterează susținerea necondiționată a construcției unui Spital Municipal de Urgentă in Ploiești și dezavuează orice declarație politica apărută in spațiul public care susține contrariul .
Organizația Municipală PSD Ploiești susține construirea Spitalului Municipal de Urgență.
„Obiectivul nostru principal este ca ploieșteanul să beneficieze de servicii medicale de calitate, care să nu-l afecteze din punct de vedere financiar”, se spunea in comunicatul PSD Ploiesti din data de 22 iulie 2022.
Incep combinatiile si presiunile doar pentru ca av George Botez si consilierii PNL au REFUZAT sa incalce legea si au adus, legal, amendamente la proiectul propus de Andrei Volosevici.
Astfel, Biroul Politic Județean al PSD Prahova a cerut, în urma ședinței din 25 iulie 2022, demisia din partid a consilierului local ploieștean George Botez.
Totodată, lui George Botez i s-a cerut „să se prezinte în următoarea ședință a Biroului Politic Județean pentru a oferi explicații cu privire la ieșirile sale publice din ultima perioadă și poziționările sale politice în dezacord cu restul organizației.
Mai mult, avocatul George Botez este acuzat si de „complot”: in sensul ca are mesaje telefonice cu Vascan, celalalt consilier local, finul lui Bogdan Toader, acesta din urma dandu-le nasului! E ca pe vremea lui Stalin!
Pe bune?
Faptul ca la punctul 4 din comunicatul PSD Prahova s-a strecurat o solicitare de legalitate in problema furnizarii agentului termic comunitar se da o nota de disperare si circ total din moment ce mai sus (la punctele 1-3) a atacat pe cel/cei care a/au solicitat legalitate in proiectul edilului:
„Suplimentar, a fost abordata si problema furnizarii agentului termic comunitar, un subiect de maxima importanta pentru ploiesteni, fata de care PSD Prahova si-a manifestat, fara echivoc, sustinerea in vederea atingerii unui rezultat favorabil, pentru ca locuitorii municipiului Ploiesti sa nu aiba de suferit in sezonul rece care va urma. Cu aceasta ocazie, a fost reiterata importanta aspectului legal in tot ce inseamna actiuni intreprinse de autoritatile publice locale si gasirea unor solutii viabile, astfel incat colaborarea tuturor partilor implicate sa fie una productiva, pe termen lung si in acord cu legislatia in vigoare”.
Nu vedem unde este dezacordul dintre PSD Ploiesti si PSD Prahova: ambele enititati au declarat public ca sustin construirea noului Spital Municipal de Urgență Ploiești, proiect de importanță majoră pentru municipiul Ploiești și ploieșteni. Cu acest aspect este de acord si PNL! Numai ca George Botez si consilierii PNL au solicitat LEGALITATE, fiind cunoscut ca Andrei Volosevici se va ascunde in spatele deciziei CL in actiunile sale total ILEGALE.
Bizar este ca, in cadrul Biroului Politic Județean al PSD Prahova, contestatorul si acuzatorul principal al consilierului George Botez si al senatorului Radu Oprea a fost Emil Drăgănescu, noul subprefect de Prahova.
Bizar ar spune multi avand in vedere ca Emil Drăgănescu a fost matrasit de Andrei Volosevici pe cand subprefectul lucra la Politia Locala Ploiesti.
Dar, mai nou, ura viscerala a subprefectului fata de Iulian Dumitrescu este la cote maxime dupa ce cel din urma a incercat sa desfiinteze Direcția Județeană de Pază a Consiliului Judetean Prahova unde subrefectul era director la vremea respectiva.
Mai mult, prietenia extraordinara intre subprefectul Emil Drăgănescu si nasul edilului (Albu Catalin, sef plantat la Politia Locala Ploiesti) este de notorietate: amandoi provin de la tara (Magurele) si aveau casul la gura si mainile murdare cand jucau „turca” pe ulite (fosti colegi si prieteni foarte buni).
Epopeea continua/Regie proastă
Aflam dintr-un comunicat bizar ca ” Prefectura Prahova a decis ca fiind NELEGALE amendamentele aduse la proiectul construirii Spitalului Municipal de Urgenta”!
Pe bune?


Hartia fara valoare juridica (nelegala si netemeinica) este semnata de acelasi subprefect, Emil Drăgănescu, personajul care l-a spijinit pe Andrei Volosevici si a fost acuzatorul consilierului George Botez si al senatorului Radu Oprea in Biroului Politic Județean al PSD Prahova. Interesant, nu?
Probabil ca si Emil Drăgănescu aplica legea si o interpreteaza, dupa bunul plac, exact ca edilul si nasul acestuia. Atat se poate, din nefericire, pentru urbea lui Caragiale!
Salutam pozitia si comunicatul Grupului consilierilor locali PNL Ploiești care demonstreaza ca acestia nu se lasa intimidati de o hartie lipsita de valoare juridica.
Amendamentele au fost adoptate cu respectarea stricta a legii, respectiv ale art 139 alin 12 din Codul administrativ:
12) Dacă în urma dezbaterilor din şedinţa consiliului local se impun modificări de fond în conţinutul proiectului de hotărâre, la propunerea primarului, a secretarului sau a consilierilor locali şi cu acordul majorităţii consilierilor locali prezenţi, preşedintele de şedinţă retransmite proiectul de hotărâre, în vederea reexaminării de către iniţiator şi de către compartimentele de specialitate.
Se retrimite DOAR CU ACORDUL MAJORITATII CONSILIERILOR LOCALI, fiind o optiune, daca majoritatea considera ca mai trebuie studiat. Ori, majoritatea a considerat ca nu trebuie!
Deci, mai usor cu pianul pe scari si cu manipularea!
„Grupul consilierilor locali PNL reiterează susținerea necondiționată a construcției unui Spital Municipal de Urgentă in Ploiești și dezavuează orice declarație politica apărută in spațiul public care susține contrariul .
Reamintim că acest proiect de construcție a unui spital nou în oraș a fost și rămâne dezideratul echipei PNL și al tuturor celor care ne-au susținut și girat prin votul lor.
Dorim, însă, ca acest lucru să se întâmple în deplină legalitate și transparentă decizională, motiv pentru care am votat în Consiliul Local modificările (amendamentele) făcute în ceea ce privește proiectul de HCL inițiat de dl primar Andrei Volosevici.
Nu putem să-l lăsăm pe domnul primar în eroarea de a supune la vot o HCL care nu respecta in totalitatea denumirea și valoarea documentului realizat de IFC aflată in subordinea Băncii Mondiale. Prin votul nostru nu am făcut altceva decât să punem in acord contractul negociat și semnat de primarul Andrei Volosevici și aprobat de consilierii locali cu hotărârea de consiliu propusă spre dezbatere .
Dorim ca orice decizie referitoare la construirea Spitalului Municipal de Urgență să fie luată în deplină transparența și am impus (în acord cu reprezentații IFC) scoaterea de sub incidența confidențialității a informațiilor de interes public referitoare la dimensiunea spitalului, numărul de paturi, valoarea proiectului și durata de realizare. Apreciem că indatorarea pe o perioada de 17 ani a bugetului local cu o suma de peste 250 milioane de euro este o decizie pe care trebuie să o luăm după o dezbatere publică serioasă și cu acordul cetățenilor.
Considerăm subiectivă intervenția Instituției Prefectului Prahova și, ca în orice țara civilizată, așteptăm cu interes și ne vom supune deciziei instanței de judecată.
Din păcate, gestul Prefecturii Prahova nu face altceva decât să întârzie continuarea procedurilor necesare demarării construcției spitalului municipal”.
Opinia noastra este ca mintile celor de la PSD Prahova s-au infierbantat MULT prea mult, probabil, de la un renumit brand de JEANȘI, caci nu puem crede ca in spate sunt si alte interese dolosive. Vom reveni cu noi dezvaluiri senzationale. Pana atunci va lasam sa vizualizati un Pamflet marca Intrasigent si sa vizualizati o mica parte din Raportul Curtii de Conturi, cu precizarea ca la nivelul organelor de cercetare penala exista o plangere penala pe aceasta tema! (Ec Adrian Radu).

 

 

 

 

 

 

 

Citeste in continuare

Eveniment

Recrutarea Minervei vine dupa ce anul trecut Isarescu i-a angajat pe Dancila si pe Tudilica a lui Zavoranca

Publicat

pe

De

Această imagine din 1970, cu distinșii membri ai Armatei Poporului păzind o ”gaură strategică” este o ilustrare demnă de episoadele ”Amintiri din Epoca de Aur” și amintește despre anxietatea structurală a regimului de tristă amintire: dușmanul de clasă, care pândește la orice colț de stradă, clădire suspectă, gură de tunel ori… groapă de canalizare. Din această vină, toate deveneau obiective de interes strategic, îmbrăcate în haina secretului de stat și păzite cu strășnicie, pentru că DUȘMANUL mișună chiar și printre noi, ba chiar zace în unii dintre NOI!

Observați că daca acum ne amuză – în general, societatea a depasit acele temeri – secretomania a ramas însă adânc înrădăcinată în vintrele Ministerului Afacerilor Interne. Se vede că aici s-a repliat ultima redută a ceaușiștilor fideli, generalii de izmene și socotitori de bețe. Numai așa putem înțelege încă apucăturile de a vedea peste tot, în jur, infractori, persoane suspecte și setea ”băgatului la beci”, uitând că nu mai suntem miliția de odinioară. Așa găsești triste prezențe ce pun cotă și insistă pe amenzi, făcând praf imaginea Poliției Române și a Jandarmeriei, după excesele de zel din Pandemie. În fața lor, exact ca pe vremuri, nimeni nu îndrăznește să spună ”nu”, nici măcar să schițeze cel mai nevinovat gest de dezacord, neinspiratul are deja soarta pecetluită. Prostia lor trebuie preluată imediat și pusă în aplicare fără crâcnire: ”dom’le, știu că e o tâmpenie, dar vine de la M.A.I.”! Cine a consultat în viața lui măcar un dosar de urmărire informativă din epoca Securității ar observa și multe alte continuități (aici mă opresc).

O altă trăsătură, păstrată fidel este secretomania… Groapa aceea ”strategică” de unde pândește dușmanul îi sperie și azi. Altminteri de ce ar clasifica orice document care privește salarizarea polițiștilor, jandarmilor, pompierilor, militarilor, câtă vreme sunt plătiți din banul public?! Ascund inclusiv de noi…. pentru că – așa cum am amintit mai sus – dușmanul de clasă nu este doar PRINTRE noi ci și ÎN însăși persoana noastră… Când discuți cu oricine din afara ”sistemului” că nu știi din ce elemente îți este compus salariul și cum se calculează acesta exact, își fac cruce cu ambele mâini!

Ca să nu lungim mult, îmi amintesc de vorbele ministrului Lucian Bode, despre ”putregaiurile” din M.A.I. și campania de curățenie anunțată, care însă încă nu a început, la fosilele comunismului se referea, oare, se intraba  Vitalie Josanu de la sindicatul Diamantul. (Cerasela N.).

Citeste in continuare

Eveniment

Ziua când patru polițiști și-au încălcat jurământul de credință și au scuipat în obrazul statului de drept!/O faptă, trei sancțiuni

Publicat

pe

De

Comisia a decis  să trimită României o scrisoare de punere în întârziere, acordându-i un termen de patru luni pentru a lua măsurile necesare în vederea remedierii deficiențelor identificate de Comisie.

Comisia îndeamnă insistent România să închidă, să etanșeze și să restaureze din punct de vedere ecologic un număr de 48 de depozite ilegale de deșeuri și să se conformeze hotărârii Curții de Justiție a UE din 18 octombrie 2018. În temeiul Directivei-cadru privind deșeurile, statele membre au obligația de a recupera și elimina deșeurile într-un mod care să nu pericliteze sănătatea umană și mediul, interzicând abandonarea, descărcarea sau evacuarea necontrolată a deșeurilor. România avea obligația de a închide și a reabilita depozitele de deșeuri neconforme (depozite de deșeuri municipale și industriale) până la 16 iulie 2009. Din cauza progreselor lente, Comisia a înaintat această chestiune Curții de Justiție a Uniunii Europene în februarie 2017. Hotărârea Curții se referă la 68 de depozite de deșeuri, dintre care doar 20 au fost închise definitiv până în prezent. Până în ianuarie 2020, cea mai mare parte a lucrărilor necesare pentru închiderea, etanșarea și regenerarea celorlalte 48 de depozite de deșeuri nu fuseseră încă planificate, aprobate sau demarate. În consecință, ca urmare a hotărârii Curții, Comisia adresează o scrisoare de punere în întârziere. România are la dispoziție patru luni pentru a remedia situația.

Astfel, România riscă amenzi de 30.000 de euro/zi pentru că nu a reușit în 13 ani să închidă 44 de gropi ilegale de gunoi.

Comisia cere instanței să amendeze România cu 29.781 de euro pe zi, de la data pronunțării hotărârii şi până va pune în aplicare o hotărâre din 2018 care o obligă să închidă gropile de gunoi neconforme.

În plus, Comisia Europeană (CE) cere judecătorilor europeni să oblige România „la plata unei sume forfetare, bazate pe un cuantum zilnic de 3.311,5 euro” din ziua următoare pronunțării hotărârii din 2018 și până când o va respecta.

Dacă cererea CE va fi acceptată și, ipotetic, dacă România ar închide cele 44 de depozite astăzi, guvernul român tot ar trebui să plătească 4,1 milioane de euro pentru neîndeplinirea sarcinilor în chestiunea gropilor de gunoi neconforme.

În cererea de chemare în judecată depusă pe 15 februarie, Comisia Europeană susține că „România nu poate invoca situații pur interne pentru a justifica neexecutarea hotărârii Curții”, exemplificând scuze precum realizarea unor studii de fezabilitate, a unor proceduri de expropriere, sau desfășurarea unor proceduri administrative, invocate de-a lungul timpul de autoritățile române.

In acest context, pe repede inainte, organele judiciare au finalizat doua cazuri celebre pe raza judetului Prahova si, in curand, vor fi propusi spre retinere si trimisi in judecata doi patroni „smecheri” de la doua societati care au participat la „Catastrofa ecologica din Prahova”. Ambii patroni cu legaturi puternice la varful IPJ Prahova, unul cu rude angajate ale unora din IPJ Prahova si/sau fosti din IPJ Prahova, altul cu „relatii” directe la varful institutiei.

Patronul cu „rude” angajate (fosti din IPJ Prahova si/sau care au rude in IPJ Prahova) a reusit sa atraga si DGA in aceasta ancheta dupa ce a „picat” pe interceptari care contureaza incercarea acestuia sa compromita ofiteri de la SERVICIUL DE INVESTIGAŢII CRIMINALE Prahova cu asa zise  inregistrari audio, scoase din context. La acest patron, SERVICIUL DE INVESTIGAŢII CRIMINALE Prahova a efectuat o perchezitie…cu ceva timp in urma! Problema spinoasa este ca aceasta ancheta va face „furori” si printre sefi din IPJ Prahova care au incercat sa intervina in cele doua cazuri, pentru musamalizare. Vom reveni cu amanunte. (Cristina T.).

Citeste in continuare

Parteneri

Ultimile stiri locale

Eveniment21 de ore inainte

Fost director la Apa Nova Bucuresti, fost Presedinte al CA la Veolia Iasi, cu zeci de dosare penale, Mihai Savin, directorul operatorului Termoficare Prahova impreuna cu edilul Andrei Volosevici isi bate joc de 130.000 de locuitori care au ramas fara apa calda

Liderii locali din Ploiesti ai PSD și edilul Andrei Volosevici au afectat nu doar imaginea județului și a municipiului reședință,...

Eveniment2 zile inainte

Recrutarea Minervei vine dupa ce anul trecut Isarescu i-a angajat pe Dancila si pe Tudilica a lui Zavoranca

Această imagine din 1970, cu distinșii membri ai Armatei Poporului păzind o ”gaură strategică” este o ilustrare demnă de episoadele...

Eveniment3 zile inainte

Ziua când patru polițiști și-au încălcat jurământul de credință și au scuipat în obrazul statului de drept!/O faptă, trei sancțiuni

Comisia a decis  să trimită României o scrisoare de punere în întârziere, acordându-i un termen de patru luni pentru a...

Exclusiv4 zile inainte

Ghid: mobilier pentru camera bebelusului tau

Copilul tau este probabil sa-si petreaca mai mult timp in camera lui sau a ei decat oriunde altundeva. De aceea,...

Eveniment4 zile inainte

Vor fi propusi spre retinere si trimisi in judecata doi patroni „smecheri” de la doua societati care au participat la „Catastrofa ecologica din Prahova”

Suntem deja la jumătatea anului, iar guvernanții încă se joacă de-a ”baba oarba” cu drepturile angajaților din sectorul de ordine...

Sport4 zile inainte

Peste 80 de jucători din 24 de țări vor concura la cea de a IX-a ediție a Vitality Open Tour

Peste 80 de jucători din 24 de țări vor concura la cea de a IX-a ediție a Vitality Open Tour,...

Uncategorized5 zile inainte

Importanța Formarii Profesionale – mai actuală ca oricând!

Fără îndoială, educația este cea mai importantă investiție pe care o putem avea într-un mediu personal și profesional. Creșterea accesului...

Eveniment5 zile inainte

Legaturi periculoase: Primarul Andrei Volosevici, bugetul local, BLUE PLANET SERVICES S.R.L., Solid Waste Operation SRL, Bogdan Niculescu, IPJ Prahova si crima organizata (II)

Incisiv de Prahova publica, azi, primul episod din serialul „Legaturi periculoase: Primarul Andrei Volosevici, bugetul local, BLUE PLANET SERVICES S.R.L.,...

Uncategorized6 zile inainte

Imagini la modă cu tricouri femei și tricouri bărbați

Mulți designeri au inclus tricouri în colecțiile pentru femei 2022. Tendințele modei pentru vara viitoare sunt atât de diverse încât fiecare...

Robor Robor
Social6 zile inainte

3 soluții pentru a scăpa de ROBOR

● Ce este ROBORUL? ROBOR este abreviere de la Romanian Interbank Offered Rate și  este unul dintre indicii de referință...

Pareri despre Glasspandoor Pareri despre Glasspandoor
Social6 zile inainte

Păreri despre Glasspandoor – Impactul războiului asupra mediului de afaceri

Întrucât în mediul online au apărut anumite păreri despre Glasspandoor care sunt false, exagerate şi chiar rău intenționate, am scris acest articol...

Eveniment7 zile inainte

Legaturi periculoase: Primarul Andrei Volosevici, bugetul local, BLUE PLANET SERVICES S.R.L., Solid Waste Operation SRL, Bogdan Niculescu, IPJ Prahova si crima organizata (I)

Incisiv de Prahova publica, azi, primul episod din serialul „Legaturi periculoase: Primarul Andrei Volosevici, bugetul local, BLUE PLANET SERVICES S.R.L.,...

EvenimentO săptămână inainte

BATAIE DE JOC/130 de mii de ploieșteni au rămas fără apă caldă datorita primarului Andrei Volosevici care nu a achitat si refuza sa achite facturile emise pentru serviciul prestat deja de catre Termoficare Prahova S.A.

Pentru că participarea la formele de protest anunțate la finalul anului 2021 a fost sub nivelul pe care organizațiile sindicale...

EvenimentO săptămână inainte

Domnul primar o joaca doar politic si se opune/Soluţia apei calde e în ograda lui Volosevici!

Nasul edilului (Albu Catalin de la Politia Locala Ploiesti) isi promoveaza imaginea sa si a Politiei Locale Ploiesti prin falsuri...

EvenimentO săptămână inainte

CET Brazi trebuia să trecă în administrarea Primăriei încă din 2019!/Soluţia apei calde e în ograda lui Volosevici!/Vocabular de „mahala”

Problema furnizării apei calde în municipiul Ploieşti nu ar fi existat dacă o hotărâre din anul 2019 ar fi fost...

Eveniment2 săptămâni inainte

Edilul Andrei Volosevici ne propune o administratie plina de falsuri si uz de fals/Documente

Nasul edilului (Albu Catalin de la Politia Locala Ploiesti) isi promoveaza imaginea sa si a Politiei Locale Ploiesti prin falsuri...

Știrile Săptămânii