Connect with us

Eveniment

România de 16 ani nu are legislaţie pe starea de alertă

Publicat

pe

G L I S S A N D O    M I L I T A R – C I V I L
sau
Retrospectivă şi perspective între oniric si realitatea abordarii demilitarizării unor structuri din sistemul de securitate naţională
„Injustitiile în ordinele elitare, de regulă se îndură de dragul mentinerii rolului coagulant al ierarhiei. ”
Securitatea naţională a României se proiectează şi este transpusă în practică de către statul român prin politica sa de securitate – parte a politicii generale – pe care acesta o desfăşoară pe plan intern şi extern. Puterea militară a ţării noastre se compune din puterea de luptă a forţelor terestre, puterea aeriană şi puterea navală. Practic, starea de securitate a României dobândeşte concreteţe prin punerea în practică a măsurilor şi acţiunilor politice, diplomatice, economice, legislative, culturale, ecologice, umanitare şi – nu în ultimul rând – militare, inclusiv de informaţii – contrainformaţii, întreprinse de către instituţiile abilitate, pe timp de pace şi continuate în eventualitatea mobilizării şi a unui conflict armat.
Fiecare stat îşi construieşte o anume imagine geopolitică si doreşte să fie considerat şi privit de comunitatea internaţională în raport de aceasta, chiar dacă este vorba despre superputeri ce au posibilitatea să atragă în uniuni economice, politice, militare alte state cu o putere mai mică.
Alianţele inter ‑ statale se construiesc în acest mod. Graniţele constituie un punct de reper în acest demers, statele sunt privite ca fiind dinafară ori din interiorul uniunilor, outsider vs. insider şi se regăsesc în sistemul mondial sub forma unor comunităţi bazate pe criterii sociale, religioase (e. g. arealul catolic al UE) şi etnice. Identitatea statelor şi interesele acestora sunt rezultatul modului în care se intersectează şi acţionează. Există un discurs de tipul geopolitic, care se face la toate nivelurile începând cu cel local, regional şi naţional. Fiecare ţară are şi un discurs geo ‑ politic dependent de coordonata identitară a populaţiei şi de localizare.
În cadrul curentului geostrategic există şi o utilă teorie a “ţărmurilor”, mai cunoscută şi sub denumirea de teoria rimland-ului (spaţiu de ţărm), elaborată de profesorul american Nicholas John Spykman. Folosindu-se de argumente teoretice, dar şi practice, el identifică şi demonstrează această nouă zonă pivot a geopoliticii mondiale, reprezentată de o „regiune intermediară dintre heartland-inima lumii şi mările riverane” (la noi, mult râvnita ieşire la Marea Neagră pe o lungime litorală de 245 km). În acest spaţiu se defineşte „adevăratul raport de forţe între puterea continentală şi cea maritimă” [dr. Constantinescu Iolanda, membru al Diviziei de istorie a ştiinţei CRIFST al Academiei Române, Multitudinea abordărilor teoretice geopolitice – Scurte consideraţii, pg. 522-536]
Dacă în perioada celui de-Al Doilea Război Mondial, teoria rimland-ului oferea rezolvarea problemei raporturilor de forţă prin formarea unei coaliţii între Anglia, Rusia şi Statele Unite, odată cu declanşarea războiului rece în 1947 şi delimitarea în tabere antagoniste a celor două mari puteri, teoria rimland-ului oferă o bază în elaborarea strategiei de „îndiguire” a URSS-ului, în vederea limitării posibilităţilor de acţiune ale acesteia.
Această nouă teorie, cunoscută sub denumirea de „containement”, de „reţinere”, este aprofundată de diplomatul american George Frost Kennan, devenind strategia de bază a SUA în timpul războiului rece.
Am punctat într-un editorial recent principalele repere politico militare în istoricul lor:
1. România a dobândit statutul de Aliat NATO în 2004.
2. Aderarea României la Uniunea Europeană a avut loc la 1 ianuarie 2007.
Extinderea NATO şi lărgirea UE au influenţat în mod semnificativ stabilitatea şi securitatea europeană.
În acest context amplu şi complex, România avea obligaţia – care subzistă, deci, de minim 16 ani – să abordeze cu seriozitate şi responsabilitate, în concordia politică a tuturor partidelor parlamentare, în mod corect şi imperior, un nou cadru legislativ modern, flexibil, prin elaborarea şi adoptarea pachetului legilor privind securitatea naţionala articulat pe noile realitati geostrategice si strategia de apărare naţională. Aşadar, pe perioada a patru legislaturi.
Aflarea în treabă ca metodă de lucru la români
Atâta iresponsabilitate, neseriozitate, prostie şi nesimţire la oamenii politici nu am mai văzut, mai ale în acest domeniu vital de legiferare. S-au complăcut numai să-şi ia lunar banii (şi nu puţini), să-şi dea pensii speciale, sa comită infracţiuni de corupţie de genul traficului de influenţă, luării de mită etc., pentru burta proprie, respectiv sa ramână într-o zonă de confort de tip “dulce trândăvie” (lat. dolce far niente).
Doar s-au facut că lucrează. Bine, nici capii serviciilor secrete nu s+au ostenit prea mult, actualul cadru legal convenindu-le de minune, dar despre asta vom comenta mai jos.
Petre Ţuţea poate să-şi doarmă liniştit somnul de veci, teza de doctorat la care visa, „Aflarea în treabă, ca metodă de lucru la români”, se scrie singură, sub ochii noştri, mai peste tot, dar îndeosebi în mima şi pantomima parlamentară pe componenta sa principală: actul de legiferare; şi nu numai, întreaga realitate politică din România (în care suntem captivi) fiind un simulacru al adevăratei munci în interesul poporului şi al statului român.
Pentru a găsi opusul lui „a face treabă”, limba română a inventat sintagma „a te afla în treabă”. În primul caz, o activitate cu rost, menită să rezolve una sau alta din nenumăratele probleme practice ale vieţii omeneşti. La polul opus, un amestec de tîndăleală şi mimare a efortului, încununate fără greş de ratare, lipsă de efect util, pe un fond de risipă masivă a resurselor. Care sunt rădăcinile culturale şi antropologice ale aflării în treabă la români, încă nu ştim, cert este însă că fenomenul, atît de caracteristic şi persistent, stă mărturie pentru două trăsături definitorii ale societăţii noastre. Prima, acceptarea cu largheţe, aproape pe picior de egalitate, în ordinea ontologică şi morală, a utilului şi inutilului, a eficienţei şi ineficienţei, a facerii şi contrafacerii, a autenticului şi a făcăturii. Cea de a doua, dezvoltarea unei sub-culturi sociale care a valorificat şi valorizat strategiile lui „a te afla în treabă”, a răsturnat ordinea firească a valorilor, a creat o fascinaţie pentru viaţa tip „a te afla în treabă”. Cine crede că acestea sunt achiziţii recente ale societăţii noastre, nu are decît să coboare în paginile lui Caragiale; (desigur, există multe alte mărturii în literatura universală, dar… ce să-i faci, am şi eu… slăbiciunile mele!).
Clivajul civil-militar a reprezentat o temă de dezbatere permanentă în agenda publică românească privind cultura de securitate, o cultură de securitate bazată pe o cultură politică patriarhală, în care atât cetățenii, cât și politcienii întâlnesc probleme grave în a defini concepte și termeni din intelligence sau studii de securitate. În particular, subiectul principal de dezbatere, atunci când un cetățean se raportează la SRI, este demilitarizarea serviciului. În sens propriu și popular al termenului, demilitarizarea înseamnă ”pierderea” gradelor militare și a statutului juridic aferent acestora, în paralel cu apariția unor eventuale derogări legislative asemănătoare Poliției Române. În ceea ce privește familia lexicală a cuvântului ”demilitarizare”, acesta presupune o înțelegere extinsă a termenului, tradusă prin schimbarea raporturilor juridice de muncă, care se vor adapta – prin Statute proprii fiecărei categorii de funcţionari publici speciali – în mai mică sau mai mare măsură la Codul muncii și la Statutul funcționarilor publici, precum și schimbarea culturii organizaționale și a structurii ierarhice a Serviciului.
Problema de cercetare apare în momentul în care ne imaginăm, în termeni teoretici, arhitectura instituțională și efectele juridice ale unui serviciu de informații civil, atât în accepțiunea restrânsă, cât și în cea extinsă a termenului. Enigma descifrării deznodământului este reprezentată de efectele pe care o așa-zisă reformă o va avea asupra activității de intelligence, asupra activității operative, de analiză strategică și, cel mai important, asupra tipului de leadership și a modului de luare a deciziilor în cadrul Serviciului. Toate aceste aspecte trebuie tratate în raport cu scopul final al Serviciului Român de Informații, apărarea securității naționale a României.
Conform lui Arnold Wolfers, ”securitatea, în sens obiectiv, măsoară absența amenințărilor la adresa valorilor dobândite, iar într-un sens subiectiv, absența temerii că asemenea valori vor fi atacate”. În plus, gestionarea și neutralizarea vulnerabilitățiilor interne, precum și diminuarea riscului strategic reprezintă variabile elementare atunci când se dezbate schimbarea arhitecturii unui serviciu de intelligence. De ce dezbaterile despre demilitarizarea SRI se opresc mereu la dimensiunea statutului militar? Care este scopul final al celor care lansează ideea de dezbatere, la intervale fixe de timp, în spațiul public? Cine este pregătit să garanteze certitudinea succesului eventualei reforme?
Voi răspunde la cele trei întrebări în lucrarea de față, pe baza proiectării succinte și structurale a imaginii unui serviciu de informații civil, raportându-mă la disfuncționalitățile juridice și politice produse de un astfel de proces de reformă. Din dorința de a copia mereu structuri ale instituțiilor publice din Vest, uneori neînțelese în contextul socio-politic, producem transplante legislative fără să realizăm o analiză strategică a oportunității schimbării, a evaluării riscului și a stabilirii unui plan secund în caz de eșec. Astfel de transplante au produs pagube materiale și financiare în domeniul educației, dezvoltării regionale și sistemului de sănătate. Pagubele pe care le produce un eșec al procesului de modidicare a arhitecturii instituționale a unui serviciu de intelligence sunt irecuperabile, și atentează direct la securitatea națională și siguranța cetățenilor. O cultură de securitate neconsolidată, bazată pe ideea că demilitarizarea SRI înseamnă doar pierderea gradelor militare și a statutului de militari, este o moștenire de care nu se poate scăpa decât printr-o argumentație solidă, bazată chiar pe un exemplu aplicat pe un prototip de serviciu de informații civil.
(Va urma. Partea a II-a va fi publicata saptamana viitoare, in numarul de luni, 18 mai, a. c.)

Eveniment

Povestea continuă/Fostul procuror Mircea Negulescu de la DNA Ploieşti in poarta, pe inserat, la un denuntator DNA

Publicat

pe

De

Mutandu-ne atentia dinspre CSM catre politica, remarcam cu placuta surprindere ca de la o vreme incoace fostul premier Victor Ponta este tot mai combativ impotriva abuzurilor si a anticoruptilor de mucava, precizeaza Lumea Justitiei.
De exemplu, chiar joi, 28 mai 2020, presedintele Pro Romania a avut o iesire fulminanta impotriva senatoarei PNL Alina Gorghiu, care se aratase vexata de faptul ca in Parlament exista oameni cu dosare penale. Ia priviti cum a facut Ponta instructie cu Gorghiu, indemnand-o indirect sa-i faca statuie paraditorului Mircea Negulescu „Portocala”, daca tot defileaza ea voios cu stindardul anticoruptiei. Si sa-si aduca aminte ca insusi Ludovic Orban – propriul ei sef de partid – a fost la un moment dat executat de catre DNA:
„Recunosc ca mi-am propus si eu sa fiu la fel de ipocrit si la fel de atent ca nu cumva sa mai patesc ceva, cum sunt toti ceilalti care au vorbit inainte, sa laud lupta doamnei Gorghiu, care tocmai si-a numit sotul intr-o functie de zeci de mii de euro.
Sa spun ce tara extraordinara, eliberata de coruptie suntem. Sa le facem o statuie in Parlament lui Portocala, lui Onea, nu vreti? Ca trei ani de zile am stat la tribunal pana cand trei judecatori au spus ca acuzatiile la adresa mea erau niste facaturi politice.
Imi vine sa vomit, nu mai pot. Vreti sa-i facem o statuie lui Portocala? Am inteles ca asa trebuie, sa acceptam toate abuzurile, sa acceptam ca toti, toti parlamentarii sunteti corupti, dar absolut toti, ca toti primarii sunt corupti si asa mai departe.
Dar vreau sa spun un lucru. Cand pierdeti echilibru si cand nu realizati ca trebuie toti politicienii corupti sa plateasca pentru asta, dar si toti procurorii care fac dosare politice, nu va apuca nimic la stomac cand va dati toti atat de anti-corupti? Apropo, domnul Orban nu a putut sa candideze la Parlament pentru ca a fost acuzat de un procuror dupa care a fost achitat”. (Irinel I.).

Citeste in continuare

Eveniment

EDITORIAL/GANDURI DESPRE SI PENTRU DUPA CRIZA COVID – 19

Publicat

pe

De

Așa ceva nu s-a mai întâmplat. Ce puțin în istoria statului modern român. Eu unul nu am mai auzit până acum ca un om de știință să fie silit, pentru a-și continua opera, să-și vândă cu anticipație drepturile de autor. Iată, avem parte și de așa ceva. Cel mai mare specialist din România în istoria recentă, Alex Mihai Stoenescu a luat această decizie extremă. De a-și vinde drepturile de autor pentru cel de-al cincilea tratat de istoriografie generală din lume. Pe care îl elaborează începând din 2006 sub egida Academiei Române.
Nici Academia, nici vreo altă instituție culturală nu are mijoacele necesare pentru a asigura finanțarea pentru o documentare extrem de laborioasă a acestei lucrări de referință a culturii române. Criza cronică a culturii noastre, care în esența ei reprezintă o criză de management politic și de administrare a statului, a atins asemenea dimensiuni, încât, în timp ce se fură în această țară și din această țară ca în codru la propriu și la figurat, Guvernul nu găsește resursele necesare nici măcar pentru supraviețuirea la limita cea mai de jos a culturii. Dacă veți citi ceea ce urmează, vă veți lua cu mâinile de cap!
Cum de a ajuns specialistul numărul unu din România în istorie recentă și unul dintre cărturarii reputați ai Europei și ai lumii să ia această decizie de a-și scoate a vânzare drepturile de autor? Lucrarea sa monumentală, după cum puteți afla, dacă deschideți linkul de mai sus, a presupus și presupune în continuare investigații extrem de ample în cele mai importante biblioteci și arhive europene. Este o muncă de Sisif. Pe care, din nefericire, nicio instituție de cultură din România, nici măcar ditamai Academia, nu mai e capabilă să o finanțeze. Iar nici autorul nu are mijloacele financiare personale necesare pentru a suporta asemenea costuri. Și ce ar putea vinde pentru a obține banii necesari? Cu excepția acoperișului de pe casă și a colecției sale de cărți, Alex Mihai Stoenescu nu are nimic de vânzare. Ca orice cărturar cu care acest neam se va mândri în viitor, întreaga sa avere se rezumă la opera sa de dimensiuni și la cote valorice impresionante. Așa că a recurs la o soluție fără precedent. Își vinde drepurile de autor pentru acest tratat și pentru toate lucrările rezumative, care urmează să fie publicate într-un viitor mai mult sau mai puțin apropiat sub forma unor broșuri. Își vinde deci munca și creația trecute, prezente și viitoare cu singurul scop de a-și putea finaliza opera.
Conform legislației române, drepturile de autor sunt valabile pe toată durata vieții artistului, scriitorului sau omului de știință, iar după decesul acestuia i se cuvin moștenitorului timp de 70 de ani. Nu știu dacă virtualul cumpărător al drepturilor de autor scoase la vânzare de Alex Mihai Stoenescu precum și urmașii acestuia se vor îmbogăți sau nu prin această achiziție. Oferta este una solidă, științifică, cât se poate de serioasă, dar vizează un domeniu de care, cel puțin pentru moment, din nefericire, actuala generație, generația tânără și poate și generațiile care urmează se depărtează în loc să se apropie. Aparent, interesul pentru istorie scade dramatic și exponențial. Dar cine-și pierde istoria, își pierde până a urmă și prezentul și viitorul. Ca să nu mai vorbim despre identitate. O națiune care-și pierde istoria își pierde ființa. Își pierde libertatea. Își pierde forța de a rezista. Cel care va salva această operă achiziționând drepturile de autor nu cred că va face o extraordinară afacere, cu exepția eventualității în care România se va întoarce într-o bună zi spre sine, așa cum au făcut și alte națiuni în momente grele, pentru a se salva și pentru a deveni o forță reală a nivel continental și mondial. În asemenea momente istoricii, fie ei și trecuți în neființă, au un mare preț. Și, de asemenea, opera acestora. Atunci investiția ar putea reprezenta nu numai un gest de generozitate, nu numai un gest patriotic, nu numai un semn că mai există oameni de afaceri prosperi care-și iubesc țara, iubind istoria patriei lor și apreciindu-i pe oamenii de știință care pun această istorie în operă, ci și o afacere profitabilă în sensul clasic al cuvântului.
Dacă eu aș fi în aceste momente grele premier al României, nu aș permite ca lucrurile să se întâmple așa. Nu aș accepta ca un om de știință de talia lui Alex Mihai Stoenescu, care ne-a dat cele mai importante lucrări de istorie recentă, să-și vândă pur și simplu drepturile de autor unui om de afaceri, indiferent cât de generos și de bine intenționat ar fi acesta. În definitiv și statul român, prin Ministerul Culturii, ar putea face această achiziție. Dacă nu care cumva ar putea să finanțeze încheierea acestui tratat.
Slabe speranțe însă. Și pentru a explica de ce sunt atât de sceptic, sunt silit să deschid o scurtă paranteză. Cred că în urmă cu 15 ani, în cursul unei vizite la Ankara în calitate de jurnalist, am avut cinstea să-l cunosc pe custodele arhivelor naționale. Acesta m-a informat că există acolo sute de mii de documente, rapoarte, informări, recensăminte, etc., despre vechile provincii ale României, care sute de ani s-au aflat în sfera de interes a Turciei. Acolo avem uriașe izvoare istorice de o valoare inestimabilă, necercetate de niciun om de știință român până la acea dată. Nimeni din România nu a făcut niciun efort, în ciuda faptului că autoritățile de la Ankara ne ofereau totul gratuit. Și la fel se întâmplă și cu arhivele de la Moscova, de la Viena, de la Budapesta și de la Berlin. Pur și simplu statul român, deși atenționat în repetate rânduri, a refuzat să facă orice demers. Indiferent ce guvern s-a aflat la putere. Iată cum poate fi pulverizată cu propria noastră complicitate, identitatea acestui popor.
Cazul Alex Mihai Stoenescu, un caz în definitiv strigător la cer, este doar ultimul exemplu în acest sens.
Sorin Rosca Stanescu

Citeste in continuare

Eveniment

Vergil Chitac la „Jocuri de Putere”: „Daca eram in Evul Mediu, acum eram ars pe rug!”

Publicat

pe

De

Amiralul Vergil Chitac, candidatul PNL la Primaria Constanta, a fost prezent marti seara in studiourile Realitatea TV, la emisiunea „Jocuri de Putere”, la invitatia realizatorului Oreste Teodorescu.

Pe parcursul emisiunii s-au tratat mai multe subiecte, printre care celebrul episod al infectarii senatorului cu Covid-19, urmat de linsajul mediatic la care acesta a fost supus, despre „fake-news-uri” si cum au fost construite acestea, despre atacurile politice datorate faptului ca este singurul adversar redutabil pentru puterea actuala din orasul Constanta, despre Portul Constanta si proiectele de dezvoltare ale Constantei.

Infectarea cu coronavirus, o experienta de viata pe care nu as vrea sa o mai traiesc si nu o doresc nimanui

Amiralul Vergil Chitac povesteste acel episod tragic din viata sa: „Nu a fost asa de tragic cum s-a prezentat la TV, a fost o forma medie spre severa, a fost necesar sa stau cateva zile la ATI pentru a ma suplimenta cu oxigen, dar intr-o saptamana, in urma tratamentului, m-am negativat.

S-au spus o gramada de minciuni despre aceasta intamplare nefericita din viata mea, si atat de distorsionat a fost totul, incat simt nevoia sa fac un „detox” prezentand in ordine cronologica cateva fapte:

  • Intre 16 si 19 februarie 2020 am fost prezent la Adunarea Parlamentara NATO la Bruxelles, participand in calitate de sef al unei delegatii a Parlamentului Romaniei
  • Pe data de 19 februarie m-am intors in tara, iar pe data de 9 martie, la 20 de zile distanta, dupa ce am fost desemnat in cadrul Biroului Permanent National PNL drept candidat la Primaria Constanta am primit 2 informatii, 2 emailuri consecutive prin care sunt anuntat ca un parlamentar francez care a participat la Adunarea Parlamentara NATO a fost infectat cu coronavirus in data de 23 februarie, ulterior plecarii delegatiei Romaniei din Bruxelles.
  • Pe 9 martie ajung acasa, la Constanta, iar pe data de 10 am avut cateva simptome obisnuite asociate unei raceli. Boala este parsiva, aproape ca nu iti dai seama ca o ai! Pe data de 12 am facut testul iar pe data de 13 martie am fost internat in Spitalul de Infectioase Constanta.

„Este exclus ca eu sa ma fii infectat la Adunarea Parlamentara NATO de la Bruxelles”

De pe 19 februarie si pana pe 10 martie, sunt 20 de zile si toata lumea stie ca perioada de incubatie a acestui virus este de maxim 14 zile, nimeni din delegatia Romaniei nu s-a infectat, si niciun alt parlamentar prezent la Adunarea Parlamentara nu s-a infectat, iar amiralul Vergil Chitac nu s-a intalnit in niciun moment cu acel parlamentar francez.

„S-a dorit ca totul sa cada pe mine”

Acum despre fake-news-uri, acestea nu sunt numai niste stiri false, acestea sunt stiri false „plauzibile” pentru ca se iau bucati de adevaruri si se combina intr-o prezentare a unei stiri false.

Care a fost FAKE-NEWS-ul in cazul Vergil Chitac?

Vergil Chitac a participat intre 16 si 19 februarie la Adunarea Parlamentara NATO (informatie corecta), acolo a participat si un parlamentar francez care a fost gasit ulterior infectat cu coronavirus (dar se omite faptul ca el a fost infectat pe 23, deci ulterior plecarii lui Vergil Chitac de la Bruxelles), a ajuns in tara si a raspandit aceasta boala tuturor celor apropiati. = FAKE NEWS

„Daca eram in Evul Mediu, acum eram ars pe rug!”

Dupa aparitia fake-news-ului s-a declansat un Jihad mediatic la care au participat niste oameni din presa cu parfum de onorabilitate si care erau susceptibili de o oarecare etica.

Vergil Chitac: „Eu stiu de unde mi se trage asta!”

„Sunt doua grupuri de interese din Constanta, cu interese in zona imobiliara a Constantei, care au incurajat, au intretinut si au sponsorizat toata campania aceasta mediatica:

Primul grup este conducerea Primariei Constanta, cele doua grupuri au fost demascate, sunt actionate in instanta, acum aflandu-se in diferite faze procesuale. A fost actionata in judecata conducerea Primariei Constanta, care emite nelegal, autorizatii de constructii unor asa zisi investitori imobiliari care nu construiesc in conformitate cu prevederile locale si care AU SLUTIT orasul Constanta.

Al doilea grup de interese neligitim din Constanta este un mic grup de investitori imobiliari din Constanta, asa-zisi investitori pentru ca ei investesc banii altora, care vor sa construiasca in dispretul legii: pe spatii verzi, fara sa respecte regimul de inaltime, fara locuri de parcare care le-ar scadea din profit.

Vergil Chitac: „Eu si Asociatia pe care o conduc, Constanta ALTFEL, nu-i lasam sa construiasca ilegal! Se dau bani grei in Constanta pentru ca eu sa nu ajung primar!”

„Fiind Asociatie Civica, ii reprezentam pe cetateni”

„Ei stiu ca daca eu ajung primarul Constantei, am capacitatea, impreuna cu echipa mea, sa reconstruiesc orasul si saii demasc in plenitudinea neputintei si a relei vointe pe care o au!

NU RATA:   Premierul Ludovic Orban a declarat că șomajul tehnic pentru bugetari nu mai este de actualitate

Nu trebuie sa vorbim in Constanta de modernizare, inainte de a vorbi de refacere si de reconstruire, Constanta este un oras din secolul 21 cu probleme de secolul 19.”

Asociatia Constanta ALTFEL are o notorietate de aproape 60% in orasul Constanta, conform sondajelor, iar urmatoarea dupa ea are 19%.

Desi se vehiculeaza faptul ca asociatia condusa de Vergil Chitac se opune dezvoltarii orasului, din cele aproape 2000 de autorizatii de constructie emise pe an de catre Primaria Constanta, Constanta ALTFEL a atacat doar 20, care se afla in diverse stagii procesuale, cele atacate prezentand erori foarte grave in ceea ce priveste respectarea legii.

„Iesiti online si bubuiti!” – „Ca a imprastiat zvonul acesta, doar ca sa-si faca notorietate” – „Bagati pe fake-uri!” – cum li se trimit ordine trollilor online de catre o persoana din conducerea Primariei Constanta

„PSD-ul este cu o clasa peste toate partidele in ceea ce priveste activitatea in online, au bani foarte multi, platesc trolli, bloggeri, au impanzit toate grupurile si se napustesc la comanda catre oricine incearca sa le incurce treburile, fiind foarte bine conectati la zona aceasta”

„La ora 11:00, conducerea Primariei Constanta trimitea ordine presei aservite si asa numitilor securo-bloggeri cum sa ma atace pe mine, de parca toate problemele Constantei erau rezolvate pana la acea ora! Am fost victima perfecta!”

Portul Constanta poate deveni un HUB energetic extrem de important atat pentru Romania cat si pentru tarile din occident dependente de gazul rusesc

Vergil Chitac: „Romania este un pivot in zona flancului sud-estic al NATO, trebuie sa fie o tara in care sa domneasca legea, si sa iti construiasca institutii puternice, trebuie sa iti dezvolte armata pentru a modela mediul extern, sa devina o tara independenta enegetic si sa fie o alternativa de aprovizionare a Europei cu gazul din Marea Neagra ca sa nu mai depinda de gazul rusesc. Sa devina o autoritate energetica in zona aceasta!”

Proiectul Constanta. Constanta poate fi Rotterdam-ul Europei de Est

Asistatii social si conducerile politizate ale institutiilor statului din Constanta asigura PSD-ului realegerea si perpetuarea in functii la fiecare 4 ani

Vergil Chitac: „PSD-ul in Constanta a avut o politica foarte cinica: A saracit lumea incepand cu anul 2000, practic patura medie (middle class) aproape ca nu mai exista, odata cu dezindustrializarea Constantei, oamenii saraci au devenit captivi social, avem in zona de asistenta sociala peste 40.000 de oameni, devenind totodata si captivi politic. Acesti oameni, impreuna cu conducerile institutiilor publice din Constanta, care sunt politizate in proportie de 90%, asigura actualei puteri din Constanta realegerea si perpetuarea in functii din 4 in 4 ani.

Constanta se afla la 210 mile marine de Sevastopol, Crimeea, o zona ruseasca militarizata, crede cineva ca Rusia isi doreste ca zona Constantei sa fie o zona prospera din punct de vedere economic, social, cultural, cu institutii prospere si care stau in picioare, cu domnia legii…..? Nu trebuie sa fim naivi! Este o realitate….. Suntem intr-o zona confruntationala.

Ce sanse are Constanta sa devina ceea ce trebuia sa devina de mult, acel oras-port deosebit de important pentru intreaga economie zonala?

„Constanta are port, are turism, are o autostrada care o leaga de capitala tarii, adica de un oras care produce 22% din PIB-ul tarii, are Canalul Dunare-Marea Neagra, are toate conditiile pentru ca redevina ceea ce a fost odata. Sansa este ca orasul Constanta sa isi refaca economia, iar aceasta se poate reface doar prin investitii private, autohtone sau straine, sau prin investitii publice. Primaria trebuie sa creeze un mediu atractiv pentru investitor.

Cum credeti ca va fi campania electorala de anul acesta pentru Primaria Constanta?

VERGIL CHITAC: „Voi fi in continuare subiectul unui linsaj mediatic, dar eu voi face o campanie eminamente pozitiva, voi prezenta cetatenilor un plan de guvernare locala, un adevarat manifest in care voi identifica starea actuala a Constantei, problemele orasului si modul in care vreau sa le solutionez. Desi legea prevede ca primarul, in primul trimestru dupa investire trebuie sa prezinte starea economica, sociala si de mediu a orasului pe care il guverneaza, actualul primar (Decebal Fagadau) nu a facut-o niciodata in cei 4 ani. Daca el nu a facut-o, o voi face eu, voi indentifica probleme cu care se confrunta orasul nostru si voi prezenta solutii oneste pentru rezolvarea lor!”

DANIEL I.C.

Citeste in continuare

Parteneri

Ultimile stiri locale

Eveniment20 de ore inainte

Povestea continuă/Fostul procuror Mircea Negulescu de la DNA Ploieşti in poarta, pe inserat, la un denuntator DNA

Mutandu-ne atentia dinspre CSM catre politica, remarcam cu placuta surprindere ca de la o vreme incoace fostul premier Victor Ponta...

oja semipermanenta | Melkior.ro oja semipermanenta | Melkior.ro
UncategorizedO zi inainte

Manichiura vara 2020. Tine pasul cu noile trenduri in materie de oja semipermanenta!

Moda se schimba in fiecare an, atat in privinta vestimentatiei, accesoriilor, cat si a manichiurii. Pentru a avea unghii superbe...

Social2 zile inainte

Gherzan Cătălin vine cu recomandări pentru a respira un aer mai curat!

Acum ceva timp, un bun prieten de-al meu, ce este şi consilier la Primăria Piteşti, doctorul Edi Morlova, a cerut...

Eveniment2 zile inainte

EDITORIAL/GANDURI DESPRE SI PENTRU DUPA CRIZA COVID – 19

Așa ceva nu s-a mai întâmplat. Ce puțin în istoria statului modern român. Eu unul nu am mai auzit până...

dekstop-vs-workstation dekstop-vs-workstation
Afaceri2 zile inainte

Workstation sau PC

Cu siguranta, cei ce stapanesc fara probleme ambii termeni s-au intrebat ce sa aleaga dintre un workstation si un desktop....

Afaceri2 zile inainte

De ce ai nevoie de firma de inchirieri autocare si microbuze

Pentru a ajunge din punctul A in punctul B, o persoana moderna are multe optiuni. In functie de conditiile initiale (distanta,...

Exclusiv3 zile inainte

INTERVIU SORIN GHISOI – FEBRUARIE 2020

Prima masina electrica de curse din Romania se pregateste pentru un nou an de performanta alaturi de echipa Kaufland e-Rally...

Eveniment3 zile inainte

Vergil Chitac la „Jocuri de Putere”: „Daca eram in Evul Mediu, acum eram ars pe rug!”

Amiralul Vergil Chitac, candidatul PNL la Primaria Constanta, a fost prezent marti seara in studiourile Realitatea TV, la emisiunea „Jocuri...

Eveniment4 zile inainte

Ziarul Incisiv de Prahova a lansat o aplicatie de mobil care ofera utilizatorilor posibilitatea sa gaseasca toate stirile importante intr-un singur loc

Daca se intreaba cineva ce tot are presa cu fostul judecator Corneliu-Bogdan Ion-Tudoran, de publica pe banda rulanta dezvaluiri despre...

Afaceri4 zile inainte

4 motive pentru a închiria microbuze şi autocare pentru excursiile cu elevii

De cele mai multe ori, pentru excursii se apelează la inchirieri microbuze, în funcţie de numărul de persoane participante şi...

Eveniment5 zile inainte

Portocala vrea sa scape de inchisoare cu certificat medical

Ce ti-e si cu Portocala asta. Nu se cuminteste si pace. Jurnalistii de la Cancan au dezvaluit cum fostul procuror,...

Eveniment6 zile inainte

EDITORIAL/G L I S S A N D O – M I L I T A R – C I V I L (III)

Retrospectivă şi perspective între oniric si realitatea abordarii demilitarizării unor structuri din sistemul de securitate naţional Reforma serviciilor de informaţii...

EvenimentO săptămână inainte

Bravo lor!/Luminița, Cristina și Alina – româncele curajoase din Brigada Antitero SRI

Reportaj Adelin Petrisor Luminița, Cristina și Alina – româncele curajoase din Brigada Antitero SRI   Articolul Bravo lor!/Luminița, Cristina și...

ulei cbd ulei cbd
UncategorizedO săptămână inainte

Uleiul CBD ar putea preveni instalarea coronavirusului

Cercetatorii canadieni au realizat un studiu in urma caruia au tras concluzia ca uleiul CBD poate fi folosit pentru a...

Viața în BacăuO săptămână inainte

Bricolage, drujba Husqvarna

La doborârea arborilor, tehnica de lucru corectă este esenţială. Nu doar pentru a crea un mediu de lucru mai sigur,...

EvenimentO săptămână inainte

Deci, cum rămâne cu brațul lung al legii?

Ministrul Sănătății din Bolivia a fost deja arestat pentru că a cumpărat ventilatoare la suprapreț. Omul era de 6 săptămâni...

Știrile Săptămânii